اویکو یا آمیکو

همه چیز درباره اویکو

در روزهای ابتدای سال و ایام نوروز، عید دیدنی رفتیم سراغ آقای دادبود که سالها پیش تو دوراهی اویکو یا آمیکو بودند اما نهایتا اویکو رو انتخاب کردند. ایشون مدتهاست که به عشق کمپر سواری و گردشگری بی وقفه تلاش کردند و خودروهای مختلفی رو تبدیل به کمپر کردند و کوله باری از تجربه و دانستنی های به درد بخور داشتند که بخشی از اونها رو برامون گفتند.

یکی از مشخصه های بارز آقای دادبود اینه که ایشون به لحاظ فنی کاملا با تجربه هستند و به قولی خودشون دست به آچارند. برای همین هر نوع تغییر و ساخت و ساز در شاسی و محورها و غیره رو خودشون انجام دادند و این توانایی بهشون کمک کرده تا راحت تر بتونن کامیونت یا ون مورد نظرشون رو انتخاب کنند.

از نظر ایشون تک کابین بودن یا دوکابین بودن، وزن و توان خودرو، نوع موتور و دیفرانسیل و بسیاری از موارد دیگه که تو گفتگو بهشون اشاره کردند، معیارهای مهمی برای تصمیم گیری و انتخاب هستند و صد البته شما با شنیدن یا دیدن این گفتگو میتونید به پاسخ این سوال مهم برسید که بالاخره اویکو یا آمیکو؟

 

انواع اویکو یا آمیکو

در مورد اویکو دیلی مطالب مهمی رو تو گفتگو مطرح کردند. به عنوان مثال اینکه انواع متفاوتی از اویکو در ایران موجوده که همگی محصول ایتالیا نیستند و بعضا چینی هستند. درست مثل آمیکو که کلا ساخت دست برادران چینیه. برای همین اگر انتخابمون اویکو باشه با انواع ون و کامیونت روبرو میشیم که تفاوتهای عمده ای در بخش موتور، دیفرانسیل، تعداد محور و تعداد کابین دارند و دقیقا باید بدونیم کدومشون میتونه نیاز ما رو برطرف کنه.بعضی از اونها قدرتی هستند و بعضی سرعتی. هر چند برخی از مدلها به لحاظ موتور با هم یکسان هستند.

 

انتخاب اویکو یا آمیکو

یکی از موارد مهمی که باعث شده تا انتخاب آقای دادبود اویکو باشه اینه که از نظر ایشون آمیکو فرمون و هندلینگ خوبی نداره و صدای موتور تو اتاق زیاده و برای ایشون رانندگی با اویکو آسونتر و راحت تره. البته دونستن این نکته مهمه که انتخاب بین اویکو یا آمیکو رو نیازمون مشخص میکنه و ممکنه برای ما این تعریف تغییر کنه و برعکس آمیکو برای ما حس بهتری از رانندگی و امنیت رو داشته باشه.

نکته بعدی بحث قطعات یدکی و مورد نیاز خودرو هست که ظاهرا به لحاظ فراوانی و در دسترس بودن قطعات، این آمیکو هستش که امتیاز بیشتری رو داره.

در مورد مدارک مورد نیاز و تعویض پلاک فرقی بین اویکو یا آمیکو نیست و هر دو شرایط مشترکی دارند که ایشون برامون توضیح دادند.

 

برامون مهمه که بدونید:

این سلیقه و نوع نیاز شماست که تعیین میکنه چه نوع ون یا کامیونتی رو نیاز دارید. اویکو یا آمیکو.

هر کدوم از این خودرو ها معایب و مزایای خودشون رو دارند و میبایست قبل از انتخاب، تمامی شرایط و امکانات رو در نظر بگیرید و بدون مشورت اقدامی نکنید. پیشنهاد ما به شما اینه که این بخش رو ببینید یا یشنوید چون ممکنه پاسخ تعدادی از سوالها و دغدغه های شما باشه و اگر باز هم براتون سوالی باقی موند، میتونید از طریق بخش مشاوره با ما در تماس باشید  و از ما مشورت کاربردی و حرفه ای بگیرید.

علاوه بر این شما میتونید در کانالهای ما در یوتیوب و کست باکس و درصفحه رسمی رادیو کمپر در اینستاگرام، کامنت هاتون رو بفرستید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.