مینی بوس اما کمپر

همه چیز درباره A50

یک گفتگوی شنیدنی و کاربردی برای اونایی که به دنبال یه کمپر جادار و خونوادگی میگردن که همه چی تموم و کامل باشه. تو این قسمت مصاحبه دوستانه  و کوتاه اما پر محتوای رادیو کمپر و آقا امیر رو میشنوید که صاحب یک مینی بوس A50 هست.

یک مینی بوس اما کمپر کارآمد و متفاوت که در ادامه  در موردش بیشتر براتون میگیم.

خیلی مهمه که بدونیم چرا و با چه هدفی کمپر رو برای سفرهامون انتخاب میکنیم و از اون مهمتر اینکه چه نوع کمپری مناسب ما و نیازهامون هست. آقا امیر  دوست اهل سفر و عاشق  ما هم به همه اینها فکر کردند  و برامون توضیح دادند که چرا A50.

اگه شما هم تا به حال به این مینی بوس فکر کردید و یا نه کنجکاو هستید که بیشتر در موردش بدونید، پیشنهاد میکنیم این قسمت رو بشنوید یا ببینید چون پاسخ های آقا امیر میتونه دغدغه های شما رو در مورد انتخاب این نوع از کمپر برطرف کنه.

مینی بوس اما کمپر متفاوت

برای ساخت کمپر گزینه های متعدد و خودروهای مختلفی در ایران داریم که میتونید انتخاب کنید. اما اگه انتخاب شما مینی بوس هست باید بدونید که A50   تفاوتهای عمده ای با نمونه های مشابه خودش داره. اینو از صحبتهای آقا امیر متوجه شدیم چون برامون گفتند که این ماشین حتی نسبت به A36 هم قدرت بیشتری داره.

از نظر ایشون این مینی بوس علاوه بر جا دار بودن و توان موتوری بالا، مزایای دیگه هم داره مثل کولر قوی و غیره… علاوه بر این ماشین پیچیده ای نیست و کار با اون روان و راحته .البته دونستن این نکته هم مهمه که پلیس به این خودرو حساسیت نشون میده و اصطلاحا گیر میده چون یک مینی بوس هست.

گیربکس و مشخصات این خودرو از دیگر انواع برند خودش یعنی اویکو، بهتر و به روزتر هست و به نظر میرسه برخلاف A36  که سرعت بیشتری داره، این خودرو قدرتیه. که البته برای کاربرد کمپر و سیر و سفر گزینه  مفید و مهمیه.

آقا امیر در طی سالهای متمادی که سفر رو با کمپر شروع کردند از خودروها و کمپرهای متنوعی استفاده کردند که حتی بعضی از اونها  نمونه خارجی بودند و از اول کمپر بودند. اما نهایتا رسیدن به A50 و این مینی بوس رو با توجه به نیازهاشون و تجربه ای که از کمپرداری داشتند تجهیز کردند.

 

مینی بوس اما کمپر باصرفه

خودروی انتخابی آقا امیر یک مینی بوس هست و از نوع دیزل و طبعا سوختش هم گازوئیله که به لحاظ صرف هزینه از ماشینهای بنزینی بهتره. علاوه بر اینکه برامون توضیح دادند که چطور سهمیه مازاد ماهانه برای سوخت دریافت میکنند و با این خودرو هیچ وقت مشکل کمبود سوخت نداشتند. جدا از این موضوع ایشون به نکته مهمی اشاره کردند. اینکه اصولا کمپرها مرتب در حال حرکت و تردد نیستند و بعد از هر طی مسافت، ممکنه روزها به جهت کمپ کردن متوقف باشند.

از طرفی به نظر ایشون تعمیرات و نگهداری این خودرو هم کم هزینه هست. چون به قول خودشون ماشین کم خرجیه که کم خراب میشه و اینطور نیست که دائم نیاز به تعویض قطعات و تعمیر داشته باشه. البته دونستن این مطلب مهمه که این امر به نحوه نگهداری خودرو ربط داره. به عبارت دیگه رسیدگی و توجه به خودرو اونم به عنوان کمپر مهمه. برای همینم ایشون هر چند وقت یکبار بعضی از قطعات مصرفی رو یکجا تعویض میکنند که توی سفر نیازی به تعمیر پیدا نکنند و برامون توضیح دادند که منظورشون کدوم یک از قطعات خودرو هست.

ناگفته نمونه که مشکلاتی هم هست مثل اینکه پلاک این خودرو عمومیه  و برای تعویض پلاک مشکلاتی داره. اما ظاهرا برای حل این مشکل هم راهکار قانونی وجود داره .هر چند فرایند و راه های قانونی انقدر پیچیده و طاقت فرسا هستند که پیگیری این موضوع به صرفه نیست.

هزینه تهیه و خرید این خودرو هم معقول و قابل قبوله و برای تجهیز اون میتونید با هزینه ای متوسط اقدام کنید. هر چند که خود آقا امیر برای این تجهیز از بهترین متریال استفاده کردند و برامون توضیح دادند که برای مدیریت هزینه تجهیز این مینی بوس چه کارهایی انجام دادند و روی کدوم بخش بیشتر هزینه کردند.

نهایتا به نظر میرسه که A50 برای آقا امیر یک مینی بوس اما کمپر به صرفه هست.

 

مینی بوس اما کمپر کارآمد

اصولا خود کمپر سواری و سفر با کمپر و از اون مهمتر فرهنگ سفر میتونه برای بهبود حال جامعه کارآمد باشه. آقا امیر هم همین باور رو داره هر چند در این مورد نقد و انتقادی هم به مسئولان داشتند و برامون تعریف کردند که کجاها و چه قدر سعی کردند این موضوع رو به اطلاع بزرگان و مسئولین کشور برسونند. نکته قابل توجه و البته دردناک اینکه، این عزیزان در موارد مختلفی حتی از کمپر ایشون بازدید کردند و قولهایی هم دادند که به مرور زمان فراموش شد و هیچکدوم عملی نشد.

حالا با این مقدمه میخوایم بگیم که A50  برای سفرو گردشگری یک مینی بوس اما کمپر کارآمده چون به تجربه ثابت شده خودرویی سخت جون و کم دردسره. حتی نمونه های فرسوده این خودرو هم همچنان در نهادها و موسسه ها و تشکیلات مختلف در حال کار و حمل و نقل مسافر هستند. از نظر آقا امیر همین موضوع ثابت میکنه این خودرو مناسب کمپر شدن و سیر و سفر هست.

از نظر آقا امیر رانندگی با ماشین گازوئیلی فوت و فن و قلق داره و باید بلد باشید ازش درست استفاده کنید. به عنوان مثال اینکه تو گردنه ها و سربالایی ها باید بلد باشید با این ماشین تنبل و سنگین وزن، چطور حرکت کنید که به مشکل نخورید.

لازمه این نکته رو متوجه باشیم که  لوازم این مینی بوس همه جا پیدا نمیشه و درست مثل خیلی از خودروهای قدیمی، تهیه لوازم برای این خودرو بدون چالش نیست و این مشکل با موضوع تحریم ها برای خودروهای جدید در ارتباطه. اما با این احوال حتی این مشکل هم چیزی از کارایی و کارآمدی اویکوA50 کم نمیکنه.

یکی از نکاتی که آقا امیر در ادامه صحبت های خودشون عنوان کردند، شرایط و نحوه بیمه کردن این خودرو بود. با توضیحات ایشون مشخص شد که از این لحاظ هم این ماشین کم دردسر یا الاقل عادی و نرماله.

برامون مهمه که بدونید:

برای داشتن یک کمپر مناسب خودتون لازمه که قبل از اقدام به خرید، به طور کامل تحقیق کنید و همه جوانب رو در نظر بگیرید. اصولا خرید خودروی مناسب کمپر و بعد از اون تجهیز این خودرو نیاز به هزینه قابل توجهی داره که اگر بدون بررسی انجام بشه، ممکنه باعث هزینه کرد بی مورد و نهایتا متضرر شدن شما بشه. برای همین پیشنهاد ما به شما اینه که گفتگوی کامل مینی بوس اما کمپر رو در کانالهای ما در یوتیوب و کست باکس ببینید و بشنوید. چون ممکنه پاسخ تعدادی از سوالها و دغدغه های شما باشه و اگر باز هم براتون سوالی باقی موند، میتونید کامنت بذارید و همچنین از طریق بخش مشاوره با ما در تماس باشید  و از ما مشورت کاربردی و حرفه ای بگیرید.

علاوه بر یوتیوب و کست باکس، شما میتونید درصفحه رسمی رادیو کمپر در اینستاگرام، کامنت هاتون رو برامون بفرستید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.