تراک کمپر پادرا

تغییر کاربری از وانت تا کمپر

برای آقای معارف وند که عاشق سفر با کمپر و تجربه های ناب جدیده، تجهیز یکی از محصولات زامیاد به نام پادرا پلاس رسیدن به وانت کمپر پادرا (تراک کمپر پادرا)، تازه یه شروع موفقه. در گفتگویی که با ایشون داشتیم مشخص بود که کاملا به تمامی معایب و مزایای این خودرو مسلط هستن و برای همین هم تصمیم دارن احتمالا این ماجرای تجهیز و تولید اتاق کمپر رو خیلی جدیتر و حرفه ای تر ادامه بدن.

واقعیت اینه که طراحی و ساخت اتاق کمپر کار آسونی نیست اما با کسب تجربه و تلاش امکان پذیره.این که ایشون چرا خودرویی با پلتفرم  وانت نیسان آبی رو انتخاب کردن و چی شد که به کمپر پادرا پلاس رسیدن، ماجرایی شنیدنیه که در ادامه مطلب، خلاصه ای از اون رو  براتون توضیح میدیم. هر چند در فایل تصویری و صوتی این گفتگو، سوالهای مختلفی از طرف کاربران مطرح شد وایشون به تمامی این سوالها پاسخ دادند.

شما میتونید گفتگوی کامل تراک کمپر پادرا رو در کست باکس و یوتیوب به همراه مستند معرفی خودرو، هم بشنوید و هم ببینید.

تجهیز وانت کمپر پادرا

تو این گفتگو آقای معارف وند برامون از راه و روش تجهیز این وانت خاص یعنی پادرا که پلتفرمی شبیه به نیسان آبی  داره و مشکلاتش گفتند.اصولا داستان برداشتن لگن عقب این خودرو و جایگزینی اتاق فلزی کمپر، نیازمند تجربه و دانستنیهایی هست که ایشون بخشی از اونها رو برامون توضیح میدن.اما این خودرو به جهت ابعاد کابین و شاسی مزایایی هم داره و دست شما رو برای تجهیز و ساخت یک کمپر اونم برای حداقل چهار نفر باز میذاره.

 

کاربری این خودرو وانت هست هر چند در مشخصات فنی نام کامیونت ذکر شده.به هر حال برای تبدیل به تراک کمپر گزینه خوبیه و با کمی تغییرات شرایط بهتری پیدا میکنه.برای مثال ایشون گیربکس این خودرو و رینگ ها رو تغییر دادن. جالبتر اینکه به لحاظ وزن هم مشکلی وجود نداره و حتی بعد از ساخت اتاق جدید باز هم زیر وزن استاندارد یعنی دو و نیم تن هست. از نظر آقای معارف وند سرعت این خودرو قابل قبوله چون با تغییر هایی که انجام دادن میتونه در سطح اوتوبان با سرعتی بیش هشتاد تا ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنه.البته توانایی سرعت بیشتر رو هم داره اما اصولا با کمپر سرعت بالا رفتن درست و حرفه ای نیست.

از اینها که بگذریم ظاهرا تجهیز این نوع از وانت، معایب و مزایای خاص خودشو داره که در ادامه براتون میگیم.

 

مزایای وانت کمپر پادرا

برای آقای معارف وند که مهندس طراحیه و تحصیل کرده انگلستان، کار کمی آسانتر بدوه اما این به این معنی نیست که شما نمیتونید پادرا رو تجهیز کنید یا کار غیر ممکنیه.مخصوصا اینکه این خودرو از نظر ایشون مزایای خاص خودشو داره.مثلا اینکه قطر لاستیکها مناسبه و همینطور عرض اکسل این خورد فضای مناسبی رو در اختیار شما میذاره.علاوه بر این، با کمی افزایش عرض و طول اتاق کمپر میتونید هندلینگ و کنترل ماشین رو بهبود بدید. از همه مهمتر ایرانی و بومی بودن این خودرو و الگوبرداری اون از پلتفرم نیسان آبیه.یعنی هم در زمینه تهیه قطعات یدکی و هم مکانیک و تعمیرات به مشکل نمیخورید.در حالی که خودروهای خارجی ممکنه در زمینه امکان تعمیر و پیدا کردن قطعات با قیمت مناسب برای شما چالش برانگیز باشن.

 

نکته بعدی توانایی این خودرو به عنوان یک نیمه آفرود برای ایشون مهمه.چون هم سرعت مناسبی داره و هم در شرایط سخت جاده، پر قدرت و کارامده.

در کل از نظر ایشون این یک خودروی کاملا اقتصادیه که میتونه هم به عنوان کمپر و هم یک خودروی آفرود در سفرهای کوتاه و طولانی همراه شما باشه.

 

معایب وانت کمپر پادرا

درسته که این خودرو بسیار کم صدا و راحته و کابین و صندلی های مناسبی هم داره. اما مثل تمامی خودروهای دیگه، معایب و مشکلاتی هم داره.اینکه آپشنهایی زیادی نداره و مثل یه خودروی معمولی باید بهش نگاه کنید . در ادامه آقای معارف وند برامون ار ماجرای غم انگیز تغییر و تعویض پلاک و تغییر وضعیت میگه. به نظر در هنگام این تغییرات حتی ممکنه لازم بشه اتاق جدید رو باز کنید و فقط کشنده رو به مرکز تغییر و تعویض پلاک ببرید.

از نظر ایشون این خودرو هیچ خطر سیستمی برای شما نداره اما در صورتی که آشنایی کامل به توانایی های خودرو نداشته باشید و به هندلینگ این نوع ماشین مسلط نباشید میتونید برای خودتون و دیگران آسیب رسان باشید.

 

 

برامون مهمه که بدونید:

دونستن سه نکته قبل از انتخاب پادرا مهمه. اینکه چه قدر میتونید هزینه کنید، برای چند نفر برنامه ریزی و طراحی دارید و نهایتا نوع سفر رو چطور انتخاب میکنید.

دقیقا بعد از پاسخ دادن به این سه مورد شما میتونید نوع خودروی مناسب خودتون و خانواده رو انتخاب کنید.

نکته بعدی اینکه برای ساخت و تجهیز خودرو نیاز نیست حتما مهندس طراح باشید، اما لازمه که از افراد مجرب مشاوره بگیرید تا مجبور به آزمایش و خطا و صرف هزینه اضافی  نشوید. برای این منظور ما هم به شما کمک میکنیم .

اگر برای شما بعد از شنیدن و دیدن این اپیزود  هنوز هم سوال یا دغدغه ای باقی مونده و فکر میکنید نیاز به مشورت کاربردی و حرفه ای دارید، میتونید در بخش مشاوره سایت با ما مستقیم و بی واسطه در ارتباط باشید تا رادیو کمپر به دغدغه های شما پاسخ بده. ما به شما راهکارها و راه حل ها رو پیشنهاد و آموزش میدیم. همچنین میتونید در کانالهای ما در یوتیوب و کست باکس و درصفحه رسمی رادیو کمپر در اینستاگرام، کامنت هاتون رو بفرستید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.