زندگی در کمپر

خونه ش رو فروخت!

تو این روز و روزگار همه فکر میکنیم داشتن یه ملک و خونه از ضروریاته و هر طور شده و به هر قیمتی شده باید صاحب خونه بشیم. اما ماجرای سما خانوم جور دیگه ای رقم خورده. بانویی که یک جا ایستاد و یه تصمیم خاص گرفت. کاری که نقطه عطف زندگیش بود و برای خیلی از ما ممکنه عجیب و غیر قابل باور باشه. سما زندگی در لحظه و حال رو انتخاب کرد و برای همینم خونه خودشو فروخت و با پولش یه کمپر تهیه کرد تا ماجراجویی های خودشو شروع کنه و زندگی رو اونطوری که دلش میخواست ادامه بده. ازتون دعوت میکنیم  حتما این بخش رو که گفتگوی رادیو کمپر با سما خانم هست، ببینید و بشنوید. البته شما میتونید ویدیوی کامل این گفتگو رو در کانال یوتیوب ما ببینید و در نهایت باز اگر سوالی براتون باقی موند، میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا بهتون پاسخ بدیم.

انتخاب زندگی در کمپر

شاید بارها به گوشمون خورده باشه که زندگی ما با انتخابهای ما تعریف میشه. واقعیت اینه که تصمیم های ما میتونن مسیر ما رو تغییر بدن و سرنوشتمون رو عوض کنن. سما جزو اون دسته از آدماست که شجاعت یه تصمیم بزرگ رو داشته و با اینکه شغل ثابت اونم حسابداری رو داشته و بعد سالها صاحب یه خونه نقلی شده بود، اما تصمیم گرفت بره دنبال عشق خودش یعنی سیر و سفر و گردشگری. از اونجایی که سما از ۱۷ سالگی زندگی مستقل رو تجربه کرده و به قولی رو پای خودش ایستاده، خونواده هم باهاش مخالفتی نداشتن و برای این انتخاب مانع خاصی جلوی پاهاش نبوده. هر چند این موضوع هم از سختی این انتخاب کم نمیکنه. انتخاب  این که خونت یه ماشین باشه و متحرک و اصولا زندگی در کمپر کار هر کسی نیست و چالشهای خودشو داره که در ادامه براتون میگیم .

 

چالش های زندگی در کمپر

این زندگی در کمپر برای سما خانوم بدون دردسر و چالش نبوده و نیست. مثلا اینکه هنوزم برای خونواده  شب رو به صبح رسوندن تو کمپر اونم وقتی به سما دسترسی دارن و نزدیکشون هست قابل پذیرش نیست. برای همین مثلا یه وقتایی هم  میره  خونه خواهر خودش. از طرفی موضوع کسب درآمد هم مهمه. هر چند مدیر محل کار سما با ایشون همکاری میکنه و سما به عنوان حسابدارسه روز در هفته کار میکنه، اما به هر حال همین موضوع درآمد و تامین مالی براش محدودیت ایجاد میکنه.

یکی دیگه از چالش های سما خانوم داستان پلاک و محدودیتها و مجوزهای قانونیه. چون خودروی ایشون یک مینی بوس فیات هست که پلاکش زرده. نکته جالبی که برامون تعریف کردند داستان تعویض پلاک تو زاهدان و دردسر های ایست بازرسی پلیس بود که پیشنهاد میکنم بشنوید و ببینید.

این میون سما خانوم برامون تعریف کردند که بر خلاف تصور خیلی ها که وقتی اسم زاهدان و بلوچستان میاد به یاد قاچاق مواد مخدر و گروه های مسلح میفتن، از نظرایشون مردمان این خطه بسیار مهمان نواز، خون گرم و دوست داشتنی هستند و برامون گفتند که در سفر به زاهدان اون هم به تنهایی، کاملا در امنیت بودند.

سما آرزو داره یه ون لایفر واقعی باشه و در آینده نه چندان دور بتونه آزادانه و کامل تو کمپر زندگی کنه و سفرهاشو ادامه بده.

همسفر و  زندگی در کمپر

همونطور که بالاتر گفتیم یکی از چالش های سما خانوم مسئله درآمد هست. علاوه بر این مینی بوس ایشون ماشین پر خرجیه که لوازمش همه جا پیدا نمیشه و هر کسی هم نمیتونه برای این خودرو تعمیر کار مطمئنی باشه. از طرفی بیمه شخص ثالث هم برای این مینی بوس قابل توجهه چون برای بیش از ۱۷ نفر سرنشین محاسبه میشه . خلاصه اینکه هزینه هاش بالاست. برای همین هم سما خانوم یک کار دوم رو شروع کردند و با یه تیر دو نشون زدند. بله ایشون با برگزاری تور و سفرهای کوتاه همسفر دعوت میکنند و اینطوری به قول خودشون خرج ماشین در میاد. و صد البته  از همسفر شدن با دیگران هم لذت میبرند و سفرهای دلنشین تری رو تجربه میکنند. اینم ناگفته نمونه که حتی این کار هم بی حاشیه و دردسر نبوده و برامون از بعضی همسفرها و مشکلات و قصه هاشون گفتند.

امنیت زندگی در کمپر

یکی از نکات مهمی که توی گفتگوی ما و سما خانوم بهش اشاره شد موضوع حفظ امنیت در سفر با کمپر بود. ایشون برامون از نکاتی گفتند که تجربه کرند و یاد گرفتند.مثل اینکه تو شهرها و توقفگاه ها هر جایی رو نمیشه شب بمونیم و حتما باید نزدیک هتل ها یا پاسگاه پلیس یا اقامتگاه ها و غیره توقف کنیم و حواسمون باشه جایی که انتخاب میکنیم امنیت داره یا نه. ضما به این موضوع هم اشاره کردند که ماشین خودشون از لحاظ امکانات و لوازم ایمنی کمی ضعیفه و به زودی این مشکل رو برطرف میکنند .مثل نصب دوربین.

در رابطه با حفظ امنیت برای زندگی در کمپر، نکات مختلفی مطرحه که سما خانوم به چند مورد مهم اشاره کردند. از جمله اینکه در بسیاری از موارد برخورد خوبی از پلیس و نیروی انتظامی دیدند و خاطره ای از یک افسر راهور تعریف کردند که چطور با راهنمایی و دلسوزی ایشون، از خطر درگیر شدن با راهزن ها نجات پیدا کردند.

در مجموع به نظر سما خانوم مهمه که نکات امنیتی رو جدی بگیریم و از تجربه های دیگران استفاده کنیم  و در کنار اینها  باور ایشون اینه که نباید نگاه بدبینانه و منفی داشته باشیم. به عنوان مثال اینکه ممکنه خودرو به سرقت بره یا آتیش بگیره و غیره، صرفا احتمالاته  و در مورد خونه هم خطرهای مشابهی هست. به نظر ایشون کسی که عاشق سفره به این چیزا فکر نمیکنه یا لااقل خیلی به این نگرانی ها اهمیت نمیده. چون ار تجربه کردن نمیترسه.

 

برامون مهمه که بدونید:

هدف این گفتگو رسوندن این پیام نیست که لزوما باید خونتون رو بفروشید و یه کمپر تهیه کنید. این یک تصمیم کاملا شخصیه و به شرایط شما ارتباط داره. اما برامون مهمه که بدونید برای کسی که واقعا عاشق سفر هست، همیشه یک راهی وجود داره. مسئله اینه که تو بزنگاه ها بتونه تصمیم بگیره و انتخابی درست داشته باشه.

با شنیدن توضیح های سما خانوم و دیدن این گفتگوی جذاب،چه در سایت رادیو کمپر و چه در کانال یوتیوب ما، بخشی از سوالها و دغدغه های شما که مرتبط با زندگی درکمپر هستند، پاسخ داده میشه.البته اگر با شنیدن و دیدن این گفتگو باز هم سوالی باقی مونده باشه میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا رادیو کمپر به دغدغه های شما پاسخ بده.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.