کمپر یعنی خواستن!

چه جوری کمپردار بشیم؟

چرا میگیم کمپر یعنی خواستن!

خیلی ها فکر می کنن کمپر فقط رویاشونه و هیچ وقت بهش نخواهند رسید. در حالیکه این رویا دست یافتنیه به شرط اینکه واقعا اونو بخواهی.

خواستن یعنی تمام فکر و ذکر تو می شه سفر با کمپر و برای این کار سفرهای خودت رو بدون کمپر شروع می کنی. سفر رفتن هم فقط و فقط خواست و اراده خودت رو لازم داره.

یعنی از جایی که کوله ات رو می اندازی پشتت و راهی سفر می شی حتی اگه پول نداشته باشی!. خیلی‌ها بک پکر هستند و توی سفر کار می کنن و سالهاست با پای پیاده نه تنها ایران، که در حال جهانگردی هستن.

حالا اگه با خانواده هستی و یه سواری داری، سفر شما کم دردسرتر میشه، چون یه چادر و لوازم اولیه پخت و پز رو تهیه می کنی و می زنی به دل جاده.

توی این نوع سفرها متوجه می شی که وسیله یا همون کمپر بهانه اس و اصل ماجرا سفر کردنه. خیلی از کمپردارها وقتی سفر با سواری رو شروع کردن و خودشون رو مشتاق دیدن، برای خرید کمپر اقدام کردن. اونجا بوده که ریسک کردن و زمین یا مغازشون رو فروختن و وارد دنیای کمپرداری شدن .

در واقع بی گدار به آب نزدن اول سفر کردن و بعد امکانات سفرشون رو رشد و توسعه دادن.

کمپر یعنی تغییر سبک زندگی

برای درک این موضوع سفر کردیم به مهریز یزد و با زوجی گفتگو کردیم که با کمپر سفر می کنن.

علیرضا زارع با اینکه شرایط کار و درآمد رو به توسعه ایی داشته ، بی خیال اون شده و تا جایی که تونسته از فرصت هاش برای سفر استفاده کرده . جالبه اونا سفرهاشون رو با دوچرخه شروع کردند و بعد کمپر رو به خاطر این خریدن که بتونن دوچرخه هاشون رو به مسیر دور ببرن تا بتونن رکاب زدن در جغرافیایی متفاوت رو تجربه کنن.

کمپر یعنی خواستن!

کمپر یعنی خواستن!

در بخشی از گفتگو آقای زارع به رادیو کمپر گفت:

سال ها پیش در نمایشگاه کتاب تهران یه کتاب جیبی خیلی کوچک با یه عنوان زندگی یعنی ساده زیستن آشنا شدم . خیلی خیلی برام جذاب بود ، تو همون نمایشگاه اون کتاب رو گرفتم. آنقدرکوچک بود و حجم کمی داشت که ظرف یکی دوساعت یه گوشه ای نشستم خوندم .

یه جرقه ای تو ذهن من خورد با خودم گفتم اون چیزی که ما داریم ادامه می دیم هدف ما نیست. زندگی اون چیزی که دل ما می خواد نیست و با این سبک روتین نمی تونه اتفاق بیفته.

از همون جا بود که دست از روزمرگی کشیدم رفتم سمت و سوی اون چیزی که هدفم بود. حالا شاید موفق نبودم اما تا اونجایی که در توانم بود پیگیر اون موضوع بودم. این نقطه عطف شد برای من که تو زندگیم یه تغییر اساسی داشته باشم .

 

همسر ایشون بر خلاف اینکه یه خانم هستند شرایط سفر رو خیلی خیلی ساده تر از همسرش می دونه و خیلی جاها اسباب و لوازم رو برای سفر مهم نمی دونه و معتقده هرجور شده باید از شهر بیرون رفت حتی اگه امکانات کافی برای سفر رفتن نداشته باشی!

ایشون در گفتگو با رادیو کمپر گفت:

هدف مون از خرید کمپر این بود اول مسافرت هامون رو زیاد کنیم. حتما سالی ۱۰یا ۱۵ مسافرت بریم . خودمون رو درگیر اطرافیان یا تعلقاتی که داریم نکنیم و سفرمون رو از همون دم در خونه شروع کنیم و از همونجا لذت ببریم چون همیشه سختی ها هست .

سفر پر از چالشه و شما خسته می شین،تشنه می شین، بچه ها گشنه می شن اذیت می کنن ،سر و صدا ،دعوا و خلاصه همه چی. ما الان به خاطر دوچرخه هامون توی کمپرمون حموم و دستشویی نداریم و جامون کمه منتهی اینقدر چیزهای خوب توی سفر می بینیم که این سختی ها رو به جون می خریم.


همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

وارد دوره آموزشی بشید؛ اول ویدئویی که هست رو ببینید و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید.

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.

ضمنا همینجا هم میتونید برامون کامنت بذارید تا با هم در ارتباط با شیم.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.