برای کمپر از کجا شروع کنیم؟

از ون سوبارو تا کامیونت

زمانیکه قصد داشتم کمپر تهیه کنم تنها مطلب فارسی که پیدا کردم یه وبلاگ بود که تجربه ساخت کمپر رو نسبتا دقیق نوشته بود. آقای بیژن شیرزاد ساکن یزد یه کامیونت رو سال ها پیش تبدیل به یه تراک کمپر می کنه و اتفاقا تلویزیون استان هم ازش یه گزارش تهیه می کنه.

یکی دوسال بعد من یه ون رو تبدیل به کمپر کرده بودم و در اولین همایش خودروهای مسافرتی در پلور حاضر شدم. اونجا برای اولین بار بیژن شیرزاد رو دیدم که با ون A36  اومده بود که خیلی نسبت به کمپر من بهتر تجهیز شده بود.

بیژن سفر رو توی دهه شصت با یه ون سوبارو قدیمی شروع کرده و تجربه زیادی از تجهیز ماشین به روش ایرانی داشته.

خودش می گفت که از پمپ آب شیشه شور ماشین بعنوان پمپ آب کمپر استفاده می کرده یا ساخت شیشه های بازشو کمپری رو با ساده ترین روش انجام می داده.

بیژن یه دوره ایی شروع می کنه به کار تجهیز کمپر و اتفاقا کمپرهای زیادی هم تجهیز می کنه. اما اختلاف سلیقه با مشتری ها و البته کم حوصله گی ناشی از سن و سال باعث می شه که کارگاه تجهیزش رو جمع کنه و عجیب تر اینکه کمپر خودش رو هم به یه جوون علاقمند با قیمت مناسب می فروشه و یه جورایی بی خیال کمپر و ساخت کمپر و سفر می شه.

یادمه توی همون اولین همایش ماشین های مسافرتی که اوایل دهه نود برگزار شد یه عده بیژن رو به عنوان پدر کمپر ایران معرفی کردن و یه لوح یادبود هم بهش دادن.

در اینکه بیژن در این زمینه تجربه بالایی داره و قدیمی هست شکی نیست اما عنوان پدر کمپر نیاز به تحقیق بیشتری داره که اون موقع مطرح شد.

برای کمپرداری از کجا شروع کنیم؟

این سوال اصلی برای شروع گفتگو در یه برنامه بود که بیژن قبول کرد درباره اش حرف بزنیم. توی گفتگوی کامل از گذشته بیژن و مسیری که طی کرده بود پرسیدم و ازش خواستم که بعنوان کسی که تجربه بالایی داره بهمون بگه برای کمپردار شدن از کجا شروع کنیم/

خلاصه‌ی این گفت‌وگو را در سایت آپارات مشاهده کنید:

 

گفتگوی کامل در یوتوب:

گفت و گوی کامل رو در کانال یوتیوب رادیو کمپر ببینید

اگه درباره کمپر اطلاعات دقیقی ندارین پیشنهاد می کنیم قبل از خرید بسته کامل همه چیز درباره کمپر رو تماشا کنین و بعد تصمیم بگیرین. مطمئن باشین اینجوری خیلی جلوی ضرر رو می گیرین

 

 

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.