ماجرای یک تراک کمپر

متن اپیزود تراک کمپر

تراک کمپر

برای کسی که به طبیعت گردی و سیر و سفر فکر میکنه و میخواد مسیر رسیدن به این آرزو رو از یه جایی شروع کنه، خودروها و کمپرهای مختلفی میتونن کاندید باشن. اما اینکه کدوم رو انتخاب میکنه به خیلی چیزا ربط داره. مثلا این که هدفش از سفر چیه یا اینکه چه سبکی برای سفر و گردشگری داره و یا اینکه چه سلایق و علایقی داره و غیره…

صد البته برای این انتخاب باید تجربه و یا لااقل اطلاعات اولیه رو داشته باشید و برای این مهم بهتون پیشنهاد میکنیم حتما از طریق سایت رادیو کمپر با ما در ارتباط باشید  و قبل از هر انتخاب و صرف هزینه حتما مشاوره بگیرید.

تو این قسمت رفتیم به بوشهر و با دوست خوبمون آقا هادی یه گفتگوی گرم و شنیدنی داشتیم. کسی که همه چیز براش با یه آفرود شروع شد و به مرور و تو سفرهای متعدد، آروم آروم متوجه شد که دقیقا به چی علاقه داره.

ازتون دعوت میکنیم حتما این بخش رو ببینید و بشنوید …

کدوم کمپر بهتره؟

آقا هادی از همون اول به طبیعت گردی علاقه داشت و برای همین کوه نوردی و بوم گردی جزو فعالیتهای مهم زندگیش بوده. اما مشکل اینجا بود که همیشه مجبور بود به خاطر شرایط سفر به تنهایی بره و برای همینم از یه جایی تصمیم گرفت که سفرهاشو به همراه خانواده و همسرش تجربه کنه. برای این منظور باید وسیله ای تهیه میکرد که شرایط رفاهی برای سفر خانوادگی رو فراهم کنه. اولین گزینه ایشون یه پاترول بود که آفرود شد. اما این خودرو نمیتونست خواسته های ایشون رو براورده کنه. برای همین هم به فکر افتاد تا تحقیق کنه و به گزینه های دیگه هم فکر کنه.

نتیجه تحقیق و پرس و جو بین دوستان و اهالی سیر و سفر، این شد که ایشون یک کامیونت از نوع فورس رو انتخاب کردند و داشتن یک تراک کمپر رو مناسب خودشون دیدند. البته این میون مشکلات و چالش هایی هم داشتن که برامون گفتند. مثل نوع برند، قدرت موتور و گیربکس، امکانات، قیمت تمام شده و معایب و مزایای هر کدوم که برای انتخاب نهایی خیلی مهم هستند.

کمپر و کار و زندگی

بعد از طراحی و ساخت کمپر اونم متناسب با نیازها، آقا هادی برای کسب درآمد حین سفر برنامه ریزی میکنه و راهی پیدا میکنه تا در بازار جهانی و از طریق اینترنت، هم زمان هم در سفر زندگی کنه و هم درآمد لازم رو به دست بیاره. علاوه بر این یه کافه کوچیک هم تو کمپر داره و هر جا توقف میکنه، کافه گرم و صمیمی خودشو با دیگران به اشتراک میذاره.

البته موضوع مهمتر اینه که ایشون قبل از شروع این سبک از زندگی، شغل ثابت و و با ارزشی داشته و مدیر شرکت بوده. اما از یه جایی تصمیم میگیره کار و موقعیت شغلی و اجتماعی رو رها کنه و بره دنبال عشق خودش یعنی زندگی در سفر.

از نظر ایشون کار و زندگی در سفر امکان پذیره اما چالش های خاص خودشو داره. به عنوان مثال موضوع تحصیل و آموزش فرزندان یه دغدغه مهمه و باید با پیش بینی های لازم و برنامه ریزی بستر این آمار رو فراهم کنیم.

آقا هادی این برنامه ریزی رو با زمان بندی مشخص و منظم برای خودش تعریف کرده و با ارتباطاتی که با مسئولین مدرسه برقرار کرده، یه راه کار کاربردی رو پیدا کرده و مدت هاست به راحتی به همراه خانواده به سفرهاش ادامه میده.

امنیت و امکانات رفاهی به سبک تراک کمپر

نکته قابل توجه و مهم برای آقا هادی همینه که در طول سفر تدابیر امنیتی رو برای خانواده فراهم کنه. برای همین هم از دوربین مداربسته، انواع کپسول ها و توپ های اطفاع حریق و امکانات مختلفی استفاده کرده تا حس آسودگی و امنیت خاطر رو برای خودش و خانوادش فراهم کنه. علاوه بر این در زمان طراحی و ساخت با توجه به تجربه های قبلی، موارد مختلفی رو پیش بینی کرده و امکانات رفاهی خاصی رو در نظر گرفته. برای مثال مسئله ذخیره و تامین آب مصرفی و در کنار اون روش شارژ مجدد مخزن آب در سفر براش مهم بوده و ایده های جالبی رو اجرایی کرده. از نظر ایشون داشتن مخزن مناسب  با حجم منطقی و متناسب با خودرو خیلی اهمیت داره و همینطور ملزومات آشپزخونه، سرویس بهداشتی و شرایط مناسب برای خواب و استراحت، نکاتی هستند که باید بهشون اهمیت داد. برای همین هم به عنوان مثال از پنکه و اسپلیت و بخاری های مختلف برای سازگاری در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده میکنه.

تجهیز تراک کمپر

درسته که کامیونت فورس به دلیل مزایا و خصوصیاتی که داره انتخاب اول آقا هادی هست، اما این خودرو هم برای تبدیل شدن به تراک کمپر نیازمند تجربه و کار و زحمت فراوان بوده و آقا هادی تغییرات مختلفی رو در موتور و امکانات فنی خودرو ایجاد کرده. ناگفته نمونه که بخش زیادی از این کار رو با مشورت متخصصین این موضوع انجام داده.

به عنوان مثال در انتخاب متریال مورد استفاده برای ساخت اتاق باید موارد مهمی رو در نظر بگیرید و ایشون ساندویچ پنل رو مناسب دونستند. اینکه از قوطی یا کامپوزیت یا چوب و غیره استفاده کنید صرفا سلیقه ای نیست و بهتره بدون مشورت و تحقیق این کار رو انجام ندید.

تعمیر و نگهداری تراک کمپر

هر نوع خودرویی که تهیه کنید قطعا نیازمند تعمیر و دانش و تجربه نگهداری خواهید بود. هرچند از نظر آقا هادی، فورس به راحتی قابل تعمیره و خدمات بعد از فروش این خودروی دیزل مکفی و راضی کننده هست.

نکته مهم دیگه برای نگهداری این خودرو اینه که معاینه فنی و بیمه رو فراموش نکنید. البته دونستن این موضوع مهمه که باید بدونید در طراحی و ساخت اتاق و کلا تجهیز کمپر خودتون چه نکاتی رو باید در نظر بگبرید تا برای معاینه فنی دچار مشکل نشید. خوشبختانه تو این قسمت بخشی از این نکات رو آقا هادی برامون توضیح دادن.

 

برامون مهمه که بدونید:

صرفا داشتن یک کمپر برای سفر رفتن کافی نیست و باید اندیشه و ذهنیت خودمون رو در مورد سفر تقویت و آماده کنیم و همین رویه قبل از انتخاب و خرید خودرو و تبدیل اون به کمپر لازمه. اگر برای شما بعد از شنیدن و دیدن این اپیزود  هنوز هم سوال یا دغدغه ای باقی مونده، میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا رادیو کمپر به دغدغه های شما پاسخ بده. همچنین میتونید در کانال های ما در یوتیوب و کست باکس و درصفحه رسمی رادیو کمپر در اینستاگرام برای ما کامنت هاتون رو بفرستید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.