چه جوری بریم خارج ؟

آیا با کمپر ایرانی می شه سفرهای خارجی رفت ؟!

برای سفرهای بین المللی  با کمپر، چه نکاتی رو باید بدونیم؟

رویای سفر با کمپر شاید وقتی تموم بشه که ما یه دور، دور کره زمین رو با کمپرمون چرخیده باشیم!

همه ما وقتی یه خودرو رو بعنوان کمپر می خریم  یا تجهیز می کنیم ، برامون مهمه که بشه باهاش به کشورهای دیگه  سفر کرد.

اولین سوالی که برای خیلی از ماها پیش میاد اینه که اصلا یه خودروی فرسوده ، که داخل ایران تبدیل به کمپر شده ، آیا اجازه ورود به خارج از کشور رو داره ؟

آیا خارجی ها هم  براشون مهمه که کاربری کمپرما اتوکمپینگ باشه ؟ اصلا چه جوری بریم خارج ؟

البته یه عده هم سوالاتشون درباره مسیر و قیمت سوخت و جای پارک و خیلی چیزهای دیگه اس که قبلا توی صفحه اینستاگرام  رادیو کمپر پرسیده بودن.

رادیو کمپر برای پاسخ به سوالات شما سراغ کسی رفته که نزدیک به صد کشور رو با کمپر سفر کرده.

حسین علی محمدی این سفرها رو با خانواده اش رفته.بخشی از گفتگوی رادیو کمپر با حسین علی محمدی رو بخونین:

چه جوری ویزا بگیریم ؟

گرفتن ویزا قطعا بزرگ ترین چالش ما هست . به توجه به سابقه ویزا و اون سالهایی که سفرهای طولانی رفتیم ویزاهامون طولانی مدته ، یعنی در طول سال می تونیم هرموقع بخوایم این سفر رو انجام بدیم.

ولی مراحل گرفتن ویزا واقعا سخت شده تقریبا  بالای هشتاد درصد در خواست ویزای بچه ها  توی سال های اخیر رد شده ،که اونم دلایل خاصی داره.

یکی از دلیلهاش اینه که  افرادی به اسم سفر و توریست می رن و برنمی گردن !  اعلام پناهندگی می کنن و این یعنی هزینه برای اون  کشور ایجاد می کنن .برای همین شما باید بتونی اون کشور رو متقاعد کنی تا بهت ویزا بده.

ویزای زمینی…

متقاعد کردن یعنی شما یه سفرنامه خیلی جامع و کامل ارائه بدی، حالا مختص نمی گم ویزای توریستی بگیری . می خوایم درباره ویزای زمینی حرف بزنیم و کسی که می خواد ویزای زمینی بگیره.

اینم بگم ویزای زمینی و هوایی هیچ فرقی با هم ندارن ، کلاس ویزا کلاس بی و تایپش ، تایپ سی حساب می شه و توریستیه .

برای سفر اروپا از ایران اگه زمینی برید ، حدقل یک ماه  تا حداکثر سه ماه  اعتبار ویزا رو احتیاج دارید و اینم  بگم حداکثر تایمی که می تونید بمونید سه ماهه ، بعد از این مدت باید خارج بشین.

نکته ای که همون اول بیان می کنن،اینه که باید برای گرفتن ویزای شینگن اعلام کنید که هرشب کجا اقامت دارید. مثلا روز دوازدهم سفرتون قراره  شما رو کجا پیدا کنن ؟! این معضل  اصلی گرفتن ویزای  طولانی مدته ،که البته  اینم راهکار داره.

چه جوری بریم خارج ؟

چه جوری بریم خارج ؟

حسین علی محمدی سفرهای کمپری خودشو با یه ون بنز می ره . اگه خواستین تجهیزات و نقشه داخلی کمپرش رو ببینین ، درصفحه آموزش ، قسمت کمپرهای ایرانی رو تماشا کنین.

حسین با تجربه هایی که از سفرهاش پیدا کرده  ، لوازم خاص خودش رو همیشه همراه می بره. آقای علی محمدی می گه لازم نیست کمپر رو با وسایل خیلی سنگین کنین، به جاشون باید لوازم کاربردی همراه خودتون ببرین .

اگه احتمالا بعد از دیدن این برنامه به جواب سوال هاتون  نرسیدین، یا شما هم پیشنهادی برای سفر خارجی با کمپر دارین ، زیر همین صفحه برای علاقه مندان کامنت بذارین.

گفتگوی کامل درباره اینکه چه جوری با کمپرمون بریم خارج رو اینجا ببینین.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.