کلکسیونر کمپر در ایران

همیشه گروهی سفر می کنم و کمپرها پشتیبان خوبی برای ما هست

طبیعت گردی مجهز به کمپر

با یه کلکسیونر کمپر در ایران باهاتون هستیم. وقتی تصمیم میگیرید که برای سیر و سفر و طبیعت گردی مجهز به کمپر یا خودروی مسافرتی بشید، انتخاب های مختلفی روبروتون قرار میگیره که همگی برای یک هدف یعنی سفر طراحی میشن اما کاربردهاشون با هم فرق داره. هر کدوم معایب و مزایایی دارن و با توجه به سلیقه سفر شما و نیازهاتون باید بررسی بشن. هر چند شما میتونید در این زمینه از رادیوکمپر مشاوره بگیرید.

مصاحبه با آقای دکتر رضا حاتمی کلکسیونر کمپر در ایران

تو این قسمت سراغ دوستی رفتیم که آنچه همه خوبان دارند رو یک جا دارند. بله ایشون مجموعه ای از کمپرها رو تجربه کردن و در حال حاضر هم  پنج کمپر دارند و در حال برنامه ریزی برای کمپر ششم هستن. یک کلکسیونر کمپر که به نظر همچنان در فکر تهیه و تجهیز کمپرهای جدیده. رادیو کمپر با ایشون یک مصاحبه شنیدنی داشته که ازتون دعوت میکنیم حتما این بخش رو در یوتیوب ببینید و در کست باکس  بشنوید و در نهایت باز اگر سوالی براتون باقی موند میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا بهتون پاسخ بدیم.

آقای دکتر رضا حاتمی، پزشک متعهد و دلسوزی که در کنار طبابت علایق خاص خودشون رو با تلاش و جدیت دنبال کردند. بله عشق به سفر سال هاست گریبان ایشون رو گرفته و ظاهرا حالا حالا ها ول کن نیست. خودش می گه بزودی کار طبابت رو رها می کنم و سفر رو توسعه می دم.

اصلا به خاطر همین عشقه که آقای دکتر هیچ فرصتی رو برای سفر و طبیعت گردی از دست نمیدند و این فعالیت بخش جدانشدنی از زندگی ایشون و خانوادشونه.

ماجرای کلکسیونر شدن ایشون برمیگیرده به دوران کودکی. یعنی از همون وقتا علاقه به سفر و تجربه طبیعت گردی رو شروع کردند. اما همه چیز با یک جیپ اسقاطی ارتشی شروع شد. خودروی فرسوده و از کار افتاده ای که در دوران جوانی جرقه اولین تجهیز و ساخت و ساز خودروی مسافرتی رو تو ذهن ایشون زد.

بعد از تعهد به کار و طبابت، داشتن خودروی مناسب و رفتن به سفر حتی بدون وسیله، اولویت مهم ایشون بوده. آقای دکتر حاتمی مردی که علاوه بر دکتر بودن ظاهرا استعداد خوبی در زمینه مهندسی و طراحی داشتند و دارند. به قول معروف فنی هستند و دست به آچار و از این لحاظ پزشک منحصر به فردی هستن.

جالبی مجرا اینجاست که آقای دکتر نه منتظر نظر کسی بودند و نه فرصت رو از دست میدادند. برای همین استفاده و تجهیز و بازسازی  خودرو های مختلفی رو تجربه کردند و آروم آروم به تعداد کمپرهای مورد علاقشون اضافه شد. تا جایی که حالا صاحب پنج کمپر مجهز و کارامد هستند و برای همین ما بهشون میگیم کلکسیونر کمپر.

دو تا کاروان دارن، یه کمپر ون و یه تراک کمپر

تفاوتهای کمپرها از معایب تا مزایا

از نظر دکتر حاتمی هر کمپری تو جای خودش و در شرایط خاصی میتونه کارامد باشه. ولی کمال گرایی خاصی که ایشون دارند باعث شد تا کمپر هایی رو که تهیه میکردند با سلیقه خودشون باز طراحی مجدد کنند. چون به نظر ایشون این ما هستیم که میتونیم با توجه به خواست و نیازمون بهترین طراحی رو مد نظر بگیریم و لازم نیست به استاندارها و طرح های عمومی تن بدیم. به همین خاطر هیچکدوم از چینش ها، نقشه کمپر و طراحی های متداول برای ایشون خوشایند نبوده و با خلاقیت و تلاش، سلایق خودشون رو به کار گرفتند و از نو ساختند.

جالبه اینقدر تغییرات اعمال می کنه تا کمپر مورد علاقه اش بشه حتی این تغییرات رو روی بخش فنی خودرو هم لحاظ می کنه.

مثلا یه کمپر کاریزان یا همون کاویان معروف رو می خره و دل و روده اش رو شخم می زنه تا ماشین اصلاح بشه.

نکته جالب اینه که برای آقای دکتر خیلی مهمه که سفر راحتی رو با کمپر داشته باشند. برای همین علاوه بر تغییرهای فنی، به نکات ریز و جالبی اشاره کردند که دونستن اونها برای هر کمپر سوار و یا کمپر دوستی مهم و لازمه.

هر کمپری برای منظوری طراحی شده و باید ببینید که چی میخواید و بر اساس اون کمپر خودتون رو انتخاب کنید. این نگاه آقای دکتره که البته به همین بسنده نکردند و هر کمپری که خریدند سریعا آستین بالا زدند و به قول گفتنی ریختند پایین و از نو ساختند و سوار کردند.

این که بخش های مختلف کمپر کجا باشند و در چه اندازه ای، مربوط میشه به روش و نگاه شما برای سفر. برای آقای دکتر آسونترین مسیر این بوده که با توجه به نیاز خودشون و خانواده شون و البته همسفراشون همه چی رو جابه جا کنند. اینکه آشپزخونه تو باشه یا بیرون، تخت خواب کجا باشه از چه مدل، سرویس بهداشتی و غیره…

رعایت شرایط سفرهای کوتاه و طولانی از نظر آقای دکتر حاتمی

مسئله مهم بعدی از نظر آقای دکتر اینه که سفر کوتاه و برعکس سفر طولانی شرایط خاص خودشون رو دارند و تو انتخاب و تجهیز کمپر اثر دارند. یعنی اول باید ببینید که اهل سفر کوتاه هستید یا طولانی و بعد ازاون میتونید متوجه بشید که کدوم خودرو برای شما قابل اطمینانه.

سفر با کمپر از هر نوعی که باشه مهارت های خاصی رو لازم داره. نه فقط برای سفر خوب بلکه برای ایجاد ارتباط مناسب با اهالی خانواده. تقسیم وظایف و تعریف ها میتونه کمک کنه به بهترین نحو از شرایط سفر و کمپر خودتون لذت ببرید. این ها نگاه آقای دکتر حاتمیه که نوع سفر، برنامه و بودجه و تعداد نفرات رو به طور جدی در نظر می گیرند و برامون توضیح دادند که در سفرهای مختلف خودشون چطور و چرا و چه مواردی رو در نظر گرفتند. از نظر ایشون با دونستن مواردی که برامون تعریف کردند، میتونید با سفر به آرامش برسید.

برامون مهمه که بدونید:

عشق به سفر مهمترین لازمه سفره و اگر بودجه کافی برای تهیه کمپر نداشته باشید هم به شما کمک میکنه از سفر لذت ببرید. اما اگر به مرحله ای رسیدید که قصد دارید کمپر مورد علاقه و کارامد برای خودتون تهیه و تجهیز کنید، مهمه که تجربه های دیگرانی مثل آقای دکتر حاتمی رو ببینید و بشنوید تا بتونید با کمترین خطا به کمپر مطلوب خودتون برسید. ضمن اینکه بعد از دیدن این ویدئو شما میتونید در بخش آموزش ویدیوهای همه چیز درباره کمپر رو تماشا کنین تا نگاه عمومی و استانداردی نسبت به مقوله سفر با کمپر پیدا کنین و اینکه در بخش مشاوره از ما راهنمایی بگیرین تا کمکتون کنیم.

گفت و گوی کامل رو در کانال یوتیوب رادیو کمپر ببینید

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.