کمپر از نوع فرانسوی

کمپر از نوع فرانسوی، غریبه ای  آشنا

یکی از زیبایی های کمپردار بودن و سفر با کمپر اینه که، دیگه هیچ مرز و اقلیمی برات نا آشنا نیست. محدود به هیچ جا و مکانی نیستی. محل زندگی و تجربه هات، محدود به خطوط قراردادی جغرافیایی نیست و همه جا بچه محل پیدا میکنی.

از همه مهمتر با آدمایی آشنا و همدل میشی که شاید باهاشون همزبون نیستی. اصلا واسه همینه که شاعر میگه همدلی از همزبانی بهتر است.

تو یکی از سفرهامون، حوالی قلعه جلالی تو کاشان رسیدیم به یه کمپر دست ساز. یه کمپر از نوع فرانسوی که متعلق به خونواده ای فرانسوی بود. انگار گرد و خاک ایران که بهشون خورده بود، طبعشون گرمتر و صمیمی تر شده بود و خیلی زود با ما گرم گرفتن. همین برای من بهونه شد که دوربین به دست برم و این کمپر دست ساز رو بهتر ببینم.

نکته جالب این بود که ما از دو اقلیم متفاوت، اونم با هزاران کیلومتر فاصله به هم رسیده بودیم. اما انگار سالها بود که با هم آشنا بودیم و نزدیک. این خاصیت سفره .مخصوصا اگه خونوادگی باشه و با کمپر.

کمپر از نوع فرانسوی

سفر به سبک فرانسوی

کمپر این دوستان رو که دیدم تازه فهمیدم سبک زندگی فرانسوی دقیقا همون روش زندگی خودمونه. عین ما غذا میخورن، راه میرن، میشینن، میخوابن، توالت میرن و … اینا رو چرا میگم؟!…بگذریم.

وقتی زندگی در سفر رو انتخاب میکنی، وقتی با زندگی تو کمپر و سفرهای طولانی آشنا میشی، تازه یاد میگیری و باور میکنی که چه قدر با آدمای مختلف اونم از هر جای این دنیا، نقاط مشترک داری.

مثلا همین خونواده فرانسوی که عین کمپردارای خودمون خلاق و عاشق بودن. یعنی همون دیوونه بازیهای خودمون رو داشتن. بهتون بر نخوره چون به نظر من دیوونه بازی خاصیت آدمای عاشقه. چیزی که آدمای عاقل و اتو کشیده ازش محرومن. حالا اینا رو از کجا فهمیدم؟ از اینکه با لذت و شور  و شوقی کودکانه تمام سوراخ سمبه های کمپرشو، یا بهتر بگم همون کار دستیشو بهم نشون داد. منم از همین خوشم اومد. اصلا واسه همینه که باز شاعر میگه: دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید.

خلاصه اینکه چه ایرانی باشی، چه فرانسوی باشی یا اهل هر کجای این دنیا، فرقی نمیکنه. همینکه سفر با کمپر رو شروع میکنی، صاحب یه سبک مشترک زندگی میشی.

کمپر از نوع فرانسوی

کمپر از نوع آچار فرانسه

واسه اینکه بتونیم تو سفر با کمپر موفق باشیم، باید آچار فرانسه باشیم. هم خودمون  هم کمپرمون.

حالا این دوستان که اصل جنس بودن و از فرانسه تشریف آورده بودن. اما خیلی زحمت کشیده بودن. یعنی خلاقانه و با کلی نقشه و فکر بکر، هر چی امکانات واسه زندگی لازم داشتن فراهم کرده بودن.

نتیجه کنجکاوی و فیلم برداری من هم همین فیلمیه که اینجا براتون گذاشتم. البته به صورت خلاصه و کوتاه.

 

 

اگه با دیدن این فیلم تصمیم دارید سفر با کمپر رو شروع کنید و یا سوالی دارین ، میتونید به صفحه مشاوره ما سر بزنید.

 

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.