کمپر بزرگ یا کوچک ؟!

میدل باس مناسب برای خانواده های عیالوار !

کمپر بزرگ یا کوچک ، مساله کدام است؟

تو کشورهایی که باور کردن می شه از راه گردشگری و توریسم درآمد بالایی داشت ، کمپرهای عجیب و بزرگ زیاد پیدا می شه. شاید تصویر اتوبوسی که تبدیل به کمپر شده رو دیده باشین . یه کمپر بزرگ که جای پارکینگ یه ماشین سواری رو توی جعبه بغلش داره !

اما توی کشور ما با اینکه متقاضی برای سفر با کمپر زیاده، متاسفانه موانع قانونی باعث شدن که خیلی ها بی خیال این سبک زندگی بشن.

البته استثناهایی هستند که سختی های راه رو پذیرفتن و متناسب با نیازشون از سفر ، سراغ خودرو های بزرگ رفتن.

این میون میدل باس یکی از گزینه مناسبه که البته منع قانونی داره !

کمپر بزرگ یا کوچک

آقای آرش چهل مرد اهل ورزش و موسیقیه و یه گروه هنری داره که در مناسبت های مختلف باهاشون سفر می کنه و برنامه اجرا می کنه . برای همین  با توجه به اینکه باید جای خواب و استراحت برای گروهش تامین کنه ؛ به فکر ساختن یه کمپر میدل باس افتاده.

البته توی فیلم های زیادی دیدین که اتوبوس یا میدل باس رو برای دو نفر هم تجهیز می کنند. این جور افراد چون زندگی شون توی سفره ، نیاز به جای بزرگ دارن. ولی آقای چهل مرد با توجه به نیازش ، اتفاقا جای خیلی کمی برای گروهش داره و اگه بحث های قانونی براش وجود نداشته باشه ؛ بدش نمی یاد که یه اتوبوس رو تبدیل به کمپر کنه .

آرش به رادیو کمپر گفت:

ما از سال هشتاد و چهار  که سفرهامون رو شروع کردیم، دنبال همین قضیه بودیم که چه ماشینی انتخاب کنیم و بر اساس اون بتونیم پلان سفرمون رو طراحی کنیم . سال نود و پنج من تحقیقات خودمو در مورد این مدل ماشین شروع کردم . ما توی مدت سه سال تمام ایران رو گشتیم.

هر جا به ما معرفی می کردن می رفتیم  و میدل باس می دیدیم و انواع و اقسام این ماشین ها رو بررسی می کردیم . از لحاظ شرایط فیزیکی ،ابعاد ،اندازه ،موتور و تمام مشخصات فنی باهم مقایسه می کردیم .

لیست های بلند بالایی داشتیم ،این ها رو با هم قیاس می کردیم  و بالاخره سال نود هشت  این خرید انجام شد .

– همون موقع که اومدی میدل باس رو  انتخاب کردی ، چه مسائل و مصائبی داشت ؟ اون ها رو  می دونستی و انتخابش کردی؟

-ما می دونستیم این ماشین اتوبوسه  ،شهریه  ،مسافربره ،اجازه تردد نداره  .

کمپر بزرگ یا کوچک ؟!

آرش چهل مرد این ماشین رو طوری تجهیز کرده که اگه بهش خیلی ایراد بگیرن می تونه لوازم و تجهیزاتش رو باز کنه و دوباره سرجاش ببنده.آرش می گه در زمان کرونا خیلی وضعیت کارش بهم ریخت . از طرفی با توجه به هنری که داشته ، تصمیم می گیره اندک سرمایه شو تبدیل به کمپر کنه و با هنرش مردم رو شاد کنه .

آرش گفت:

به شرایط اقتصادی سختی دچار شدیم و سفر پرهزینه و مشکل شده. اقامت درشهرها پر هزینه شده. از ما که گذشت ، کودکانمون واقعا نیاز به سفردارن.

بسیار بسیار این قضیه مهمه که کودکان خودمون  رو توی سفرها شریک کنیم و تجربیات سفر رو بهشون آموزش  بدیم. ارتباط ها رو آموزش بدیم چه بسا کودکی که به یه روستا می ره و کشاورزی یا دامداری  اون منطقه رو می بینه ، در آینده براش یه انگیزه وعلاقه ای بشه و  برگرده به اون روستا و خدمت رسانی کنه .

شاید علمی پیدا بکنه و بهترین تکنولوژی ها رو به اون روستا برگردونه .پس این سفرها رو باید به شکلی برنامه ریزی شده انجام بدیم که اهالی روستا از ما باخبر بشن و بدونن که ما برای خدمت به اون ها اومدیم .

واقعا از مسئولین  تمنا دارم این شرایط رو برای ما فراهم کنن و اجازه بدهن ما بتونیم به مردم کشور خودمون و جامعه خودمون خدمات برسونیم.

از طرفی هم ، از مسئولین وزارت ثبت و استاندارد این تقاضا رو دارم که اجازه فعالیت به افراد اندیشمند بدهن. این افراد رو تو برنامه های استاندارد سازی به کار بگیرن. بالاخره سنگ بنای شرایط کمپر و کاروان در ایران رو بذارید و این حرکت رو آغاز کنید .

خیلی مهمه که ما بتونیم بگیم : بله ما درایران واحد یا گروهی داریم که می تونیم این شرایط کاربری رو برای تمام خودرو ها فراهم کنیم .

توی این برنامه به تمام سوالات شما درباره میدل باس بعنوان کمپر پرداختیم . اگه باز سوالی داشتین می تونین برامون کامنت بذارین. هدف ما اینه که شما برای خرید کمپر بی گدار به آب نزنین. قبل از خرید کمپر پیشنهاد می کنیم اگه اطلاعات کافی در این خصوص ندارین حتما یه وقت مشاوره بگیرین.

 

 

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.