کمپر یا کافه؟

خرج سفر کمپر از کافه اش!
سفر با کمپر دو جوره ، یه مدل اینه که منتظر تعطیلات می شینی و بعد چند روز می ری سفر و زود تموم می شه. یه مدل هم می ری سفر بدون اینکه بدونی کی تعطیله چون همیشه در سفر هستی ،مثل زوج کافه روما.
رضا وقتی مجرد بوده یه ون فولکس می گیره و کافه سیار خودش رو راه می اندازه . وقتی هم که شیرین هم مسیرش می شه کافه شون رو بزرگتر می کنن و با یه مینی بوس اویکو راهی سفر می شن.
کافه ،کار و درآمد این زوجه و با اینکه امکان فروش غذا و چیزهای دیگه رو هم دارن، اما ترجیح می دن که کار تخصصی خودشون رو دنبال کنن.

البته یه دوره ایی توی کافه سیارشون کتاب هم می فروختن اما امروز ترجیح می دن که مشتری هاشون رایگان کنار کافه شون کتاب هاشون رو مطالعه کنن.
تزئینات کافه روما خیلی ساده و در عین حال جذابه . این کافه با هدایای دست ساز و اشیا و لوازمی چیده شده که هر کدومشون رنگ و بوی یه جغرافیا رو داره .  برای همین به بیننده احساس سفر به جاهای مختلف دست می ده. نکته جالب توجه نوارهای کاست قدیمی و البته یه عالمه جلد فیلم های دی وی دی هست که به سقف این کمپرساده چسبیده . اونا توی کافه شون یه تلویزیون نسبتا بزرگ دارن و همیشه باهاش فیلم تماشا می کنن.

کافه یا کمپر؟

لوازم و تجهیزات داخلی این مینی بوس بیشتر برای کافه مناسب سازی شده. اما وقتی شب می شه و کافه تعطیل می شه ، اونا مبلمان داخل رو باز می کنن و تبدیل به یه تخت خواب برای استراحت و تماشای فیلم می کنن.
قبلا توی این کمپر امکان سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته. اما بنابر ضرورت کارشون و تامین فضای بیشتر ،این قسمت رو از کمپر حذف می کنن. البته امکان دوش گرفتن بیرون این کمپر فراهمه. اونا با توجه به نوع کارشون معمولا بالای یک ماه یه جا کمپ می کنن. اما اینبار بیشتر از شش ماه یه جا وایستادن و کافه شون رو برقرار کردن.
اونا تجربه خوبی از سفر دارن و همین تجربه بهشون یاد داده که با کمترین امکانات کمپرشون رو تجهیز کنن. در واقع وقتی مهارت کسی توی سفر بالا بره، نیازش به تجهیزات و لوازم کمتر می شه . تمام تجهیزات و دکور داخلی این کافه رو هم خودشون درست کردن.

کمپر یا کافه؟

کافه یا کمپر

سه بعلاوه دو !

از یک سال قبل گیلدخت همراه این زوج می شه تا توی کافه بهشون کمک کنه. گیلدخت تخصصش درست کردن نوشیدنی سرده هست .
دو تا سگ متفاوت هم دارند که فضای کافه و زندگی شون رو جالب تر کرده.
سبک زندگی این خانواده مطابق با شرایط ونلایفری هست اما خودشون علاقه ایی ندارن که با این عنوان معرفی بشن ، اونا معتقدن که دارن زندگی می کنن و برچسب های زیبا رو دیگران عنوان می کنن و از نظر خودشون شاید خیلی از چیزهایی که دربارشون گفته می شه با واقعیت فاصله داشته باشه چون ممکنه غلو کرده باشن.
نگاه این زوج به زندگی و کار خیلی عجیب و متفاوته مثلا اصلا توی کافه شون آب معدنی نمی فروشن با اینکه کلی می تونن از این راه درآمد پیدا کنن اونا می گن کاسبی یعنی درست کردن یه چیزی که براش زحمت کشیدی ! برای همین نوشیدنی های جذابی دارن. دو مدل نوشیدنی هم دارن که ساخته و پرداخته خودشونه.

رضا تهرانی هست و شیرین جهرمی و حالا هر دوشون ساکن کافه روما هستن ، این زوج زیاد تمایل نداشتن که ازشون گزارشی تهیه بشه ولی از اینکه بعنوان یه علاقمند یا مشتری باهاشون حرف بزنی ،همراهی می کردن.
رضا تحت هیچ شرایطی حاضر نشد جلوی دوربین رادیوکمپر بشینه اما پشت دوربین خیلی حرفهای باحالی زد اما شیرین قبول کرد که خیلی کوتاه صحبت کنه و علاقمند بود که ما خودمون درباره کافه و زندگی شون بنویسیم و ثبت کنیم تا اینکه اونا در قاب مصاحبه قرار بگیرن.

نظرشما درباره مدل زندگی این خانواده چیه؟
لطفا برامون کامنت بذارین

 

 

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.