با افتخار یک دستفروشم

داستان مهدی ریوندی، از اینکه چطور یک کمپردار شد و زندگی و سفر در کمپر...

سیزده ساله بود که شمال کشور را به عنوان اولین مقصد سفر انتخاب کرد.

عموی مهدی، نقش بسزایی در علاقه‌مندی او به سفر داشت. طوری که بعدها سفر رو با پای پیاده و دوچرخه و ماشین سواری هم امتحان کرد.

مهدی ریوندی دغدغه‌های اجتماعی زیادی داره و فقط برای خوش گذرونی سفر رو انتخاب نکرد. از این که در تهران کلی کلاس تفریحی و آموزشی وجود داره، اما بچه‌های شهرستان‌ حتی خواب همچین امکاناتی رو هم نمی‌بینند، بسیار ناراحت بود.

کلی وسیله با خودش جابجا می‌کرد تا بتونه با بازی و کار عملی، هم بچه‌هارو شاد کنه و هم بهشون یه چیزی یاد بده.

آقای ریوندی تنهایی سفر می‌کنه و البته مشتاقانه از کسانی که به فعالیت برای کودکان علاقه‌مند هستند دعوت می‌کنه باهاش همراه باشند. در حقیقت مهدی با خودش یه مدرسه آموزشی سیار داره که سر و کارش بیشتر با بچه‌های مناطق محرومه. هر چند مقصد مشخصی تو سفرهاش وجود نداره ولی ظاهرا با بچه‌های سیستان و بلوچستان ارتباط خیلی خوبی داره.

با زیاد شدن سفرها و تعداد بالای وسایل و ابزار بازی‌های فکری و عملی، مهدی تصمیم گرفت تا برای پیدا کردن وسیله نقلیه بهتر و جادارتر تحقیق کنه. در ادامه همین تحقیقات، سال ۹۸ مطمئن شد که برای ادامه مسیر نیاز به کمپر داره.

مهدی ریوندی در حال بازی با بچه‌ها در کنار کمپر
بازی بچه‌ها در کنار کمپر
مهدی ریوندی در حال بازی با بچه‌ها
مهدی ریوندی در حال خواندن کتاب برای بچه‌ها

سفر با کمپر

مهدی در مورد فرایند خرید کمپر گفت: اولش خیلی در مورد کمپر اطلاعی نداشتم و با توجه به نیازمون باید کمپر متفاوتی پیدا می‌کردیم، این فرایند چند ماه طول کشید. نکته دیگه‌ی که باید درنظر می‌گرفتم، فضای زندگی و خواب بود. چون نمی‌خواستم تو روستا مزاحم کسی باشم. از طرفی هم جای خواب و استراحت خیلی مهم بود.

با همه‌ی این نکات بالاخره «مینی‌بار بنز» رو انتخاب کردم. تعمیرکار و قطعاتش همیشه و همه جا هست. این بارزترین ویژگی این ماشینه و عیبش هم اول از همه صدای زیادشه که میشه با عایق کاری قابل تحملش کرد. یا مثلا کولر نداره. که این موضوع همراه حل داره.

یکی از دردسرهای بزرگ مهدی معاینه فنی هست که تا امروز خیلی بهش سخت گرفتند. در عوض بسیار سپاسگزاره از پلیس که همیشه با روی باز باهاش برخورد کرده.

مهدی تو کمپرش علاوه بر تجهیزات مورد نیاز زندگی، کتابخونه هم داره. از بدنه کمپرش هم داره به عنوان یک تابلو نقاشی برای بچه‌ها استفاده می‌کنه.

در آمد مهدی از ساخت صنایع دستی هست که خودش می‌سازه. او معتقده با خرید از مردم محلی هر منطقه می‌تونیم هم با آنها ارتباط برقرار کنیم، هم امنیت خودمون‌رو تامین کنیم و هم به اقتصاد منطقه کمک کنیم و با افتخار میگه: من یک دست‌فروشم!

اما حرف آخر مهدی: دلم می‌خواد به بچه‌ها اینو یاد بدم که ما نسبت به حال همدیگه و جامعه و طبیعت مسئولیم.


مهدی ریوندی در حال بازی با بچه‌ها در کنار کمپر
مهدی ریوندی در حال بازی با بچه‌ها در کنار کمپر
نقاشی با دست کودک روی بدنه کمپر
نقاشی با دست کودک روی بدنه کمپر

خلاصه‌ی این گفت‌وگو رو اینجا ببینید:

 

گفت و گوی کامل رو در کانال یوتیوب رادیو کمپر ببینید


همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

وارد دوره آموزشی بشید؛ اول ویدئویی که هست رو ببینید و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید.

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.


اگه گفت‌وگوی کامل رو دیدین و باز سوالی داشتین برامون کامنت بذارین. ضمنا اگه خودتون تجربه‌ایی درباره مینی‌بار بنز دارین، اونو از دیگران دریغ نکنین و همینجا کامنت بذارین.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.