آسایش یا آرامش؟

کمی با زندگی مرتضی و همسرش که زندگیشون رو فروختن و زدن به دل جاده‌ها آشنا بشیم

کمپر یعنی آسایش، چون تمام امکانات سفر رو همراه خودت داری. حالا اگه این آسایش رو حذف کنی به آرامش می‌رسی!

این نظر مرتضی و همسرشه که مدتهاست کار و زندگی رو رها کردن و با دوچرخه سفر می‌کنن. مرتضی برای اولین سفر، تمام اسباب لوازم زندگی‌اش رو می‌فروشه تا هزینه سفر کنه؛ منتهی به محض اینکه پولش تمام می شه، تصمیم می‌گیره توی سفر پول دربیاره.

مرتضی و زهره برای خودشون و سفرهاشون سه تا اصل دارن.

  • اول اینکه به خودشون آسیب نزنن.

  • دوم اینکه به دیگران آسیب نزنن.

  • و سوم اینکه به زمین آسیب نزنن.

این زوج هرجا که کمپ کنن، حتما زباله‌های اونجا رو جمع می‌کنن. چون معتقدن طبیعت به اونا آرامش می‌ده، پس اوناهم هوای زمین رو دارن. اونا مدتهاست که یه سگ رو هم با خودشون به سفر می‌برن.

مرتضی می‌گه وقتی آسایش داری نمی‌تونی به آرامش برسی. چون مدام به فکر اسباب و لوازمی هستی که برات آسایش رو ساختن. اون می‌گه برای رسیدن به آرامش، باید دست از آسایش برداری.

آسایش یا آرامش؟

زهره علاقه به سفر داشته منتهی هیچ آمادگی برای این موضوع نداشته، خودش می‌گه اولین بار اتفاقی مرتضی رو توی جاده دیدم که با دوچرخه داشت می‌رفت. من با ماشین بودم توقف کردم، درباره رویای سفر باهاش حرف زدم و شماره رد و بدل کردیم.

قرار بعدی مفصل‌تر شد تا جاییکه به ازدواج ختم شد. خیلی‌ها بهش گفتن که نمی‌تونه هم پای مرتضی رکاب بزنه اما الان چهارصد روزه که با مرتضی سفر می‌کنه و چند کشور رو هم با هم رفتن.

نظر شما درباره نگاه این زوج به آرامش چیه؟ آیا حذف امکانات انسان رو به آرامش می‌رسونه؟


 

همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

وارد دوره آموزشی بشید؛ اول ویدئویی که هست رو ببینید و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید.

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.