زلزله و کمپر

با کمپر چطور می توانیم به زلزله زده ها کمک کنیم؟

زلزله و کمپر چه ارتباطی با هم دارن؟!

نزدیک هشت درصد از زمین لرزه های دنیا در ایران اتفاق می افته و عجیب تر اینکه حدود هفده درصد از زلزله های بزرگ دنیا در فلات ایران اتفاق می افته!.

حالا سوال اساسی اینه که چقدر ما برای زلزله وشرایط بعد از اون مهارت پیدا کردیم ؟

زمانی که زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد تعداد زیادی کمپر راهی منطقه شدن تا کمک های مردمی رو بهشون برسونن. یعنی از کمپر به نوعی بعنوان وسیله حمل بار استفاده کردند.

خیلی ها در ساعات اولیه بعد از حادثه وارد منطقه شدن و هر کس با هرامکان و توانی که داشت سعی کرد کمک کنه. اما زمانی نگذشته بود که جاده ها  به خاطر ترافیک ماشین هایی که کمک آورده بودن قفل شد و بحث امداد رسانی رو مختل کرد .

واقعیت اینه که بعد از زلزله، سازمان های زیادی برای کمک به منطقه وارد عمل می شن و سعی می کنن امکانات حداقلی رو برای آسیب دیده ها فراهم کنن.

گاهی اوقات کمک های مردمی یه جورایی اختلال ایجاد می کنه. چون بدون هیچ هماهنگی  و کاملا احساسی، بحث توزیع اقلام انجام می شه.

این میون ممکنه باز هم عده یی باشن که از امکانات حداقلی محروم بمونن . این جور مواقع شاید بهتر باشه که کمک های ما به دست هلال احمر برسه. اونا بر اساس تجربه ایی که دارن و با توجه به آمار و ارقامی که بدست میارن وارد عمل می شن.

کمپر در شرایط بحران چه قابلیت هایی دارد؟

کمپر یعنی خونه سیار . برای بعضی ها هم مثل دفتر کار سیار می مونه . با توجه به امکاناتی که داره قطعا حمل بار بی ارتباط ترین کاریه که می شه با کمپرانجام داد.

معمولا بعد از حوادث طبیعی سیل کمک ها به سمت منطقه جاری می شه. اما زیر ساخت های زندگی با تاخیر ایجاد می شه . مثلا ارسال توالت های صحرایی سیار یا کانکس ها ممکنه زمان ببره تا به منطقه برسه. یا راه اندازی حمام قطعا در مراحل بعدی اتفاق می افته .

توی این شرایط وقتی کمپر همه امکانات زندگی رو داره ، می تونیم تا راه افتادن سرویس دستشویی و حمام ، به جمعیت آسیب پذیر مثل بچه ها یا افراد مسن خدمات بدیم. درواقع ما خونه سیار خودمون رو می بریم منطقه و تا چند روز می تونیم از اونا بخواهیم که مهمون ما باشن و از لوازم و امکانات خونه مون استفاده کنن.

قطعا این پیشنهاد برای روزهای اولیه بعد از حادثه هست و از نظر بهداشتی ادامه همراهی با کمپر سخته.
زلزله و کمپر

زلزله و کمپر

آرامش بعد از طوفان با موتورهوم

از اونجاییکه ما احساسی وارد منطقه می شیم و کمک های دیگران رو هم می بینیم ، دلمون آروم و قرار پیدا می کنه و منطقه رو ترک می کنیم .

در حالیکه مردم آسیب دیده بعد از دریافت لوازم اولیه مثل چادر و اسباب و اثاثیه نیاز مهم تری دارن که خیلی ها ازش غافل هستند و اتفاقا کمپر بهترین وسیله برای حل این چالشه.

چند روز بعد از حادثه خیلی ها داغ عزیزان از دست رفته شون رو به سینه دارن . بعضیا توی شرایط سخت اقتصادی نمی دونن چه جوری خونه هاشون رو درست کنن . بچه ها  هم از همه بیشتر تحت فشار روانی هستن و خلاصه اغلب آدما افسرده و گرفتار می شن . اینجور مواقع تمام کسانی که بلدن به مردم آرامش بدهن باید وارد منطقه بشن .

اگه بعد از دیدن این برنامه سوالی دارید میتونید به بخش مشاوره سر بزنید و با ما در ارتباط باشید.

ضمنا میتونید همینجا هم برامون کامنت بذارید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.