کمپرها در برج میلاد

پنجمین همایش ملی خودروهای مسافرتی

دوم و سوم اردیبهشت ماه کمپرها در برج میلاد بودند. نزدیک به دویست و پنجاه خودروی مسافرتی در پارکینگ شماره سه برج میلاد تهران کمپ زدند.

این کمپرها که از سراسر کشور در این همایش شرکت کرده بودند، سعی کردند تا علاقمندان به کمپررو با این سبک زندگی آشنا کنند.

سفر با ون

کمپربازها یا همون علاقمندان به کاروان و کمپر با ون به سراغ کمپرون ها رفتند. با توجه به اینکه مسیر ورودی پشت تپه های برج میلاد بود، برگزار کنندگان همایش چند دستگاه ون رو آماده کرده بودند تا بازدیدکننده ها راحت‌تر به محل بازدید برسند.

در این همایش انواع کاروان، کمپرون، موتورهوم و تراک کمپر شرکت کرده بودند. از طرفی برخی از کمپرسازها و فروشندگان لوازم کمپرو سفر هم با کمپرهای خاص خودشون در این رویداد شرکت کرده بودند .

 

 

بازدید سفیر تاجیکستان از کمپرها در برج میلاد

در بخشی از این نمایشگاه کمپرهایی که به تازگی از اولین سفر بین المللی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ برگشته بودند میزبان سفیر تاجیکستان شدند. بیست و هفت کمپر ایرانی در ایام نوروز از مسیر ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان عبور کردند تا نوروز را جشن بگیرند. با توجه به میهمان نوازی کشورهای منطقه، کمپردارها از سفیران این کشورها دعوت کردند تا علاوه بر بازدید از کاروان کمپرهای ایرانی، لحظاتی را برای تشکر در کمپ آنها حاضر شوند.

سفیر تاجیکستان در گفتگو با رادیوکمپر اعلام کرد که آمادگی داره تا سفرهای کمپری بیشتر با هدف تعاملات فرهنگی بین دو کشور برگزار بشه .

در این همایش از کمپردارانی که در سفر بین المللی شرکت کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

 

صدورکارت عضویت برای کمپرداران

همزمان با برگزاری این همایش غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای کمپرهایی که کارت عضویت دریافت نکرده بودند بصورت آنلاین ثبت نام را انجام دادند. از زمان راه اندازی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کمپردارها با مشکل معاینه فنی، بیمه، تعویض پلاک و تردد روبرو هستند و امیدوارند که با صدور این کارت، نهادهای مرتبط آنها را به رسمیت بشناسند و برای رفع موانع اقدامی کنند.

قرار است برای کمپردارانی که کارت عضویت دریافت می کنند خدماتی در طی سال از طرف کلوپ و کانون اتومبیلرانی ارائه بشه.

کارگاه‌های کمپری برگزار شد

با توجه به اینکه روز به روز به تعداد علاقمندان کمپر اضافه می شه رادیوکمپر در طول دو روز بازدید در مجموع شش کارگاه برگزار کرد. این کارگاه ها با این هدف برگزار شد که کمپربازا بدون هیجان برای کمپردار شدن تصمیم بگیرند. البته چند کارگاه هم برای کمپردارها برگزار شد که طبق جدول زیر بود.

روز اول:

با حمایت مای کمپر کارگاه تجهیز کمپر زیر نظر رضا اسعد، رضا قزوینی و احمد خدایاری برگزار شد. در این کارگاه درباره سیستم برق و سیم‌کشی کمپر، سیستم گرمایش و تهویه مطبوع و نحوه ساخت و نوع مخازن صحبت شد.

در کارگاه دوم خانم مریم سرمدی برای کسانیکه همسفرشون زیاد تمایل به همراهی نداره، بحث شخصیت شناسی آدمهای سفر رو برگزار کرد. این کارگاه به معرفی MBTI پرداخت.

در کارگاه بعدی که با حمایت گروه برق و مهندسی صنعت بخش برگزار شد، آقای شاکری درباره برق خورشیدی و لوازم اون برای کمپر صحبت کرد.

کارگاه پایانی هم پیرامون ساخت پاپ آپ یا کاروان کوچک، با حمایت به کمپر برگزار شد. در این کارگاه آقای خواست خدایی از تجربه خودش برای ساخت ریموک یا همون پاپ آپ صحبت کرد.

روز دوم:

اولین کارگاه درباره ساخت کاروان با اجرای آقای خواست خدایی برگزار شد. ایشون در شیراز خط تولید پاپ آپ و کاروان رو راه انداخته. کمپرهایی که مناسب حمل با سواری هستند.

دومین کارگاه به کار در سفر پرداخت. علی کریمی که سالها در سفر تولید محتوا می کنه بخشی از رمز و رموز کار خودش از سفر رو گفت. آقای کریمی درآمدش از تولید محتواست و می گفت من تمام چیزهایی که لازم دارم رو نمی خرم بلکه براش اسپانسر پیدا می کنم.

سومین کارگاه در ادامه کارگاه روز قبل بود که گروه مهندسی صنعت بخش، درباره تامین برق خورشیدی کمپر برگزار کرد. آقای شاکری درباره انواع برق برای کمپر صحبت کرد.

در گارگاه بعدی آقای روزبه برفی از تجربه خودش درباره سفر به قطب شمال با کمپر صحبت کرد. سفری خاص که به تنهایی اون رو انجام داده بود.

آخرین کارگاه با اجرای آقای علی جانب الهی برگزار شد. در این کارگاه به یکی از راه‌های مهم ارتباطی با جوامع محلی پرداخته شد. معمولا اغلب کمپردارها در بحث امنیت معتقدن که باید با مردم بومی ارتباط گرفت اما خیلی‌ها کلید این رابطه رو ندارند. آقای جانب اللهی ابزار بازی رو معرفی کرد. عنوان کارگاه ایشون بازی در گردش بود.

بعد از پایان برگزاری کارگاه‌ها رادیوکمپر مستندی بلند از فرایند سفر با کمپر و برنامه های کلوپ رو توسط تلویزیون شهری خودش برای علاقمندان پخش کرد.

با توجه به محدودیت زمان، رادیوکمپر به علاقمندان این کارگاهها پیشنهاد کرد که اگر تمایل به آموزش کامل پیرامون موضوعات مطرح شده در کارگاه‌ها رو دارند، از طریق راه‌های ارتباطی ثبت نام کنند تا این کارگاهها در مسیر سفر با کمپر و در کمپر برگزار بشه.

شما هم اگه علاقه دارید که این دوره را بگذرونید به رادیو کمپر پیام بدید.

 

کمپرها در برج میلاد
کمپرها در برج میلاد

پخش بازی فوتبال استقلال و پرسپولیس در محل همایش

به درخواست کمپردارها با توجه به زمان بازی فوتبال، رادیوکمپر از طریق تلویزیون شهری خودش این بازی رو برای علاقمندان پخش کرد. نکته جالب توجه این بود که خیلی از کمپربازها هم به تماشای نیمه اول این بازی نشستند.

نیمه دوم به خاطر هم زمانی با کارگاه‌ها پخش نشد.

 

تودیع و معارفه ریس جدید کلوپ کمپینگ و کاروانینگ

با حضور آقای عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تهران، آقای فرهاد حیدری جایگزین سهراب گلبنفش شد. آقای حیدری سال‌هاست که با کمپر سفر می‌کنه و در حال حاضر کمپر تجهیز میکنه.

در طی سه سال گذشته سهراب گلبنفش یه کمپردار بود که ایده راه‌اندازی کلوپ رو اجرایی کرد و در این همایش این مسئولیت به یک کمپرساز رسید.

ببینید:

 

پنجمین همایش ملی خودروهای مسافرتی در مجموعه برج میلاد برگزار شد. در این همایش رادیو کمپر یک رادیوی نمایشگاهی برپا کرد. بطوری که اغلب بازدید کنندگان برج میلاد هم شنونده پیام‌های این همایش بودند.


 

همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

وارد دوره آموزشی بشید؛ اول ویدئویی که هست رو ببینید و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید.

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.