مستند دَدَرس، زندگی و درس در کمپر

مدرسه یا سفر، مساله این است!

سبک زندگی با کمپر تبدیل به فیلم شد

علاقه به سفر با کمپر هر روز داره بیشتر می‌شه منتهی خانواده‌ایی که بچه دارن کمتر به این موضوع فکر می‌کنن چون مدرسه بچه‌ها چالش مهمی برای سفر نرفتن هست.

البته راه حل این مساله در ظاهر ساده‌اس چون می‌شه در ایام نوروز و تابستون سفر رفت اما اونایی که سبک زندگی‌شون مبتنی بر سفر هست اتفاقا در زمان‌هایی که همه جا شلوغ هست راضی نمی‌شن توی صف توالت‌های عمومی بمونن و هر جا که می‌رن به جای اینکه جنگل ببینن، آدم ببینن؛ این دست افراد می‌مونن توی خونه و درست زمانی که همه مجبورن سفر نکنن، راهی سفر می‌شن.

معمولا کمپردارها از گروه دوم هستن، یعنی سبک زندگی‌شون با سفر هماهنگ می‌شه. منطقی هم هست چون طرف کلی هزینه کرده و یه کمپر خریده و قرار نیست جلوی در خونه‌اش خاک بخوره.

حالا سوال اینجاست که اگه خانواده‌ایی علاقه به سفر داشته باشه با مدرسه چیکار می‌تونه کنه؟ جواب این سوال رو می‌تونین در «فیلم مستند ددرس» پیدا کنین.

مستند دَدرس، کاری از صادق داوری‌فر

مدرسه یا سفر، مساله این است

مستند ددرس درباره یه زوج عاشقِ سفر هست؛ داریم درباره خودمون حرف می‌زنیم. یعنی صادق داوری‌فر و همسرش که تصمیم می‌گیرن به همراه دختر سه سالشون یه ون بخرن و ادامه زندگی رو در سفر تجربه کنن.

سه سال همه چیز خوب پیش می‌ره اما از زمانیکه دختر به سن مدرسه می‌رسه شرایط تغییر می‌کنه.

حالا پدر و مادر باید بین مدرسه یا سفر یک کدوم رو انتخاب کنن؛ در واقع اونا باید برای آینده دخترشون و آینده‌ایی که خودشون دوست داشتن و حالا دارن توی اون زندگی می‌کنن، تصمیم بگیرن.

فشار اطرافیان هم اجازه نمی‌ده که اونا بخوان غیر از الگوی تکراری زندگی به چیز دیگه‌ایی فکر کنن چون خودشون محصول همین کارخونه‌ی همشکل‌سازی زندگی بود؛ یعنی اول رفتن به مدرسه، بعد که دیپلم گرفتن، رفتن به دانشگاه و یه مدرکی گرفتن و بعد از دانشگاه، تازه جرات پیدا کردن از اون کارخونه بیرون بیان و برن دنبال علاقه‌شون.

اونا مطمئن هستن که مسیر مدرسه بچه‌شون رو در مسیر رشد سالم قرار نمی‌ده و باید در فضای رقابت و مقایسه زندگی کنه و خودشون هنوز که هنوزه درگیر همین فضای قیاس و مسابقه در زندگی‌شون هستن.

والدین دوست دارن که بچه خیلی معمولی و شاد بزرگ بشه و حتما در مسیر زندگی، متناسب با نیاز و علاقه‌اش، کار لازم رو برای خودش فراهم می‌کنه، اونم در فضای تکنولوژیک امروز که کار کردن خیلی خیلی راحت شده.

توی این فیلم مستند صادق و همسرش تنها نیستن؛ اونا با خانواده‌های زیادی در سفر روبرو می‌شن که به دلایل مختلف با مدرسه فرستادن بچه‌هاشون مخالفن.

 

مستند دَدرس، کاری از صادق داوری‌فر

شش سال سفر با کمپر

مستند ددرس ماحصل شش سال زندگی در سفر هست. توی این مستند بخشی از چالش‌های سفر با کمپر هم به نمایش در اومده.

در واقع این مستند بدون هیچ تزیینی، زندگیِ واقعی رو در سفر داره نشون می‌ده و برای اونایی که دغدغه کمپر دارن اما تصویر واقعی از این نوع زندگی ندارن می‌تونه جالب باشه.

فیلم مستند دَدَرس هشتمین فیلم مستند صادق داوری‌فر با همراهی همسرش هست که محصول کامل سفرهاشونه.

این فیلم در هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران، سینما حقیقت به نمایش در میاد.

صادق از زمانیکه سفر با کمپر رو شروع کرده سوژه‌های فیلم‌هاشو در سفر پیدا کرده، مثل «مستند آقای هرتز» و «مستند راویج» اما تفاوت اصلی این فیلم با تمام فیلم‌های قبلی اینه که صادق در کنار خانواده‌اش شدن سوژه فیلم خودشون.


خلاصه‌ی این سفر رو از اینجا ببینید:


همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

اگه درباره کمپر اطلاعات دقیقی ندارین پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بسته کامل «همه چیز درباره‌ی کمپر» رو تماشا کنین و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید و بعد تصمیم بگیرین. مطمئن باشین اینجوری خیلی جلوی ضرر رو می‌گیرین!

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.