نشست خبری در کمپر

کمپر محل برگزاری نشست خبرنگاران شد!

به بهانه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ، از چند خبرنگار دعوت کردیم تا در کمپر رادیو کمپر حاضر بشن و برای اولین بار داستان مصایب و مسایل کمپر در ایران رو در قالب نشست خبری در کمپر گوش کنن.

توی این نشست که  سهراب گلبنفش مسئول کلوپ کمپینگ و کاروانینگ  حضور داشت ، خبرنگارانی از خبرگزاری ایسنا ، مهر ، روزنامه ایران و میراث باشی از نزدیک با فرایند راه اندازی کلوپ و فعالیت هاش آشنا شدن. بعد از نشست خبری هم خبرنگارها بازدیدی از محل کمپ داشتن و از نزدیک با کمپردارها و کمپرسازها گفتگو کردند.

همه چیز از پلور شروع شد

اولین قرار گروهی کمپردارها در زمستان سال نود و چهار توی پلور نزدیک تهران برگزار شد. اون موقع خیلی از نیازها و دغدغه ها مطرح شد. منتهی اجرای اونها با توجه به سلیقه های مختلف به تعویق افتاد .

بیمه ، معاینه فنی ، تعویض پلاک و مجوز تردد مهم ترین دغدغه کمپردارها بود . اون روز تصمیم گرفتن که یه شرکت ثبت کنند و پیگیر مشکلات  و رفع اونها بشن. منتهی به مرور زمان  اختلاف و چند دستگی اجازه نداد کار از پیش بره . مهم ترینش هم مربوط به علنی یا غیر علنی کردن  جریان  کمپر در ایران بود.

عده ایی می گفتن ما چون مجوز قانونی برای این ماشین ها نداریم بهتره که چراغ خاموش حرکت کنیم تا کسی بهمون گیر نده. در مقابل گروهی هم معتقد بودن که باید پیگیر خواسته هامون باشیم و یه جورایی اعلام حضور کنیم .

این کشکمش سالها ادامه داشت  و سلیقه های مختلف ، گروه های  خاص خودشون رو راه انداختن و هر کدوم مطابق با نیاز خودشون  سفرهاشون رو می رفتن . البته  بعضیا هم برای حل  مشکلاتشون سراغ خودروساز و راهور و استاندارد و حتی دیوان عدالت اداری رفتن که بی فایده بود.

نشست خبری در کمپر

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ

سهراب گلبنفش یکی از فعالان این عرصه اس که برای رفع  یا هموار کردن مشکلات ، پیشنهاد راه اندازی یه کلوپ زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رو داد .

داستان تشکیل هیات مدیره و انتخاب آدمهاش هم پر از چالش بود . اما بالاخره  اولین کلوپ کمپینگ و کاروانینگ با پیگیری گروهی و تشکیل جلسات مختلف در سال نود وهشت  راه اندازی شد  و قرار شد آقایان   سهراب گلبنفش ، حامد میرعلینقی ، کیومرث دلیریان و میلاد کاتبی  مسئولیت اجرایی کارها رو بعهده بگیرن.

 

اولین همایش ملی ماشین های مسافرتی

کلوپ به جهت معرفی خودروی مسافرتی به مردم و مسئولین برنامه های زیادی داشت که اولین برنامه برگزاری یه همایش در کاخ نیاوران بود . با توجه به اینکه راه اندازی کلوپ مصادف با جریان کرونا بود ، تقریبا خیلی از فعالیت ها متوقف شد .

جالبه توی روزهای کرونا امن ترین وسیله برای سفر کمپر بود و توی دنیا هم درخواست خرید کمپر به خاطر کرونا خیلی زیاد شده بود.  اما توی کشور ما چون زیرساخت هاش وجود نداره کلوپ نتوست فعالیت جدی برای رشد و معرفی این صنعت داشته باشه .

راه اندازی کارگروها در کلوپ

هیات مدیره کلوپ   با توجه به شرایط کرونا و تغییر اوضاع ، برای اینکه از تمام ظرفیت ها برای معرفی کمپر و کاروان استفاده کنن  ، چند تا کارگروه زیر نظر کلوپ راه انداختن و کسانی رو مامور کردن تا بر اساس موضوع کارگروه شون فعالیت های موثری داشته باشن .

کارگروه محیط زیست ، کارگروه آموزش ، کارگروه بین الملل ، کارگروه ایمنی و کارگروه رسانه.

بازدید ریس جمهور از کمپر

از زمان راه اندازی کلوپ برخی اختلاف نظرها بین کمپر دارها ، کرونا و اعتراض های مردمی در سطح جامعه، اجازه نداد تا اونطور که باید و شاید ایده های کلوپ کمپینگ و کاروانینگ اجرایی بشه. اما با این وجود، چند همایش بزرگ ملی برگزار شد. کارگروه ها فعالیت های خودشون رو شروع کردن  و به جهت معرفی مشکلات قانونی کمپر سازی و کمپر سواری ، وزرای مختلفی در همایش های کمپری حاضر شدن و  حتی پای ریس جمهور هم به کمپر باز شد .

 

در فرایند این سه سال تنها مشکلی که توسط کلوپ زیر نظر کانون برطرف شد ، بحث کاپیتاژ یا همون صدور پروانه خروج موقت خودرو از کشور برای کمپر ها بوده  و باقی مشکلات مثل تردد ، تعویض پلاک ، صدور معاینه فنی و بیمه به قوت خودش باقیه .

اگر چه جلسات و مکاتباتی با نهادهای مربوطه به جهت حل موضوع   انجام شده، اما هنوز تاثیری  نداشته و امیدواریم که با رفع این موانع صنعت کمپر و کاروان در کشور رشد و توسعه پیدا کنه.

گزارش خبرگزاری ایسنا درباره اولین نشست خبری در کمپر رو اینجا بخونین.

 

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.