فوت و فن سفر

شاید برای شروع، خیلی در مورد فوت و فن سفر ندونیم، صد البته که همین موضوع میتونه کار رو برامون سخت کنه

به چیا میگن فوت و فن سفر؟

هر کاری ظرافت و مهارت خاص خودشو داره مثل سفر رفتن که فوت و فن خودشو داره. یادمه میگفتن اگه بخوای تو یه حرفه یا کار مهارت پیدا کنی و نون در بیاری، حتما باید یه مدت شاگردی کنی و اصطلاحا استخون خورد کنی تا اوستا بشی!

سفر هم همینطوره؛ یعنی باید زمان بذاریم و به راه و روش‌های سفر مسلط بشیم؛ بدونیم چی میخوایم و از کجا شروع کنیم؛ بدونیم تو شرایط خاص و غیرمنتظره و حتی شرایط تهدید آمیز و خطرناک، چه تصمیم‌هایی بگیریم.

شاید برای شروع، خیلی در مورد فوت و فن سفر ندونیم، صد البته که همین موضوع میتونه کار رو برامون سخت کنه، اما قطعا با آموزش دیدن و کسب تجربه میشه غول این مرحله رو زمین بزنیم.

اتفاقا منصور ضابطیان که بعد از این فقط میگم منصور، به این ماجرا یعنی سفر با کمپر و راه و روشهای یه سفر خوب علاقه منده. از این مهمتر سعی میکنه از این راه به ایده ها و نگاه تازه تری برای نوشتن کتابهاش برسه.

فوت و فن سفر

بریم گم شیم!

این بریم گم شیم البته توی سفر، جمله معروف منصور ضابطیانه که خیلی دوستش داره. چون بهش ایده میده واسه قصه نویسی!

کلا هم عاشق اتفاق‌های غیر منتظره مثل گم شدنه و دنبال اینه که خودشو شگفتانه کنه! احتمالا هر وقت میخواد بره خونه یه نامه تهدیدآمیز یا عاشقانه رو خطاب به خودش مینویسه، بعد از زیر در میندازه تو خونه. بعد انگار از هیچی خبر نداره و در رو باز میکنه و از دیدن و خوندن نامه جا میخوره! یا مثلا همین جور الکی راه میفته میره سفر.

بدون نقشه راه، بدون گوشی همراه و هر نوع وسیله ارتباطی و خلاصه بدون اینکه بدونه کجا میره سر میذاره به بیابون.

بعد شب یه جای مخوف بنزینش تموم میشه و از ترس هر اتفاق غیرمنتظره‌ای لذت میبره! یا مثلا دوست داره با جیب خالی تو یه شهر و کشور غریب گیر بیفته و ببینه واسه سیر کردن شکمش حاضره چکارهایی انجام بده!

حالا اینا که شوخی بود، ولی نکته مهمیه که بتونیم توی سفرهامون از اتفاق های غیر منتطره لذت ببیم یا لااقل درس بگیریم. قطعا تجربه این نکته فقط مخصوص اونائیه که سفر رو انتخاب میکنن.

فوت و فن سفر
سمت راست: صادق داوری‌فر و سمت چپ: منصور ضابطیان

قصه‌های سفر!

همونطور که گفتم، منصور سفر میکنه تا قصه بنویسه. قصه‌هایی که من و شما رو هم به سفر میبره و تجربه‌های نابی رو در اختیارمون میذاره. در واقع منصور، خلاقیت و ایده‌های خوبش رو مدیون سفر رفتنه و باور داره از این راه میشه به نگاه تازه و ایده‌های بکر رسید.

این یه واقعیته که سفر، قصه های زندگیمون رو کاملتر و جذابتر میکنه. چیزی که با تو خونه موندن و کار و زندگی روزمره به دست نمیاد.



همه چیز در باره‌ی کمپر

درسته، این دقیقا چیزیه که اگر به کمپر علاقه دارید یا دنبال کسب اطلاعات کامل و درست و درمون از کمپرها هستین، باید ببینید.

وارد دوره آموزشی بشید؛ اول ویدئویی که هست رو ببینید و در ادامه برید سراغ فصل اول و باقی ماجرا؛ مطمئنم خیلی چیزهای خوب یاد می‌گیرید.

دوره آموزشی همه چیز در باره‌ی کمپر



راستی، می‌تونید از طریق «درخواست مشاوره» و تکمیل یه فرم ساده، از ما مشاوره بگیرید و خیالتون راحت باشه که بهتون اطلاعات درست و دقیق در باره‌ی کمپر داده میشه.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.