اپیزود مینی بوس

ماجرای یک کمپر از نوع مینی بوس

شاید در نگاه اول همه کمپر ها از هر نوعی که باشند به منظور یک هدف ثابت و مشخص طراحی و مورد استفاده قرار میگیرند.بله سفر و طبیعت گردی. اما کمپرها با توجه به نوع خودرو و ابعاد و امکانات و ظرفیتهاشون، هر کدوم میتونن منحصر به فرد باشند. درست مثل مینی بوسی که تو این قسمت به سراغش رفتیم. ما  با زوج خوش سفر و دوست داشتنی یعنی آقا محسن و مریم خانوم، گفتگویی جذاب و صمیمی داشتیم. خانواده ای که زندگی در سفر رو انتخاب کردند و تجربه جالبی از مدل عجیب کاروان رو داشتن  و آخرش رسیدن به یه مینی بوس. ازتون دعوت میکنیم  حتما این بخش رو ببینید و بشنوید. البته شما میتونید ویدیوی کامل این گفتگو رو در کانال یوتیوب ما ببینید و در نهایت باز اگر سوالی براتون باقی موند، میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا بهتون پاسخ بدیم.

 

چه کمپری انتخاب کنیم؟

این سوالیه که برای همه ما پیش اومده یا قراره پیش بیاد. دوستمون محسن هم برای رسیدن به جواب مناسب سالها تلاش کرده و طبق گفته های خودش از سفر با چادر و خودروی شخصی شروع کرده و نهایتا با توجه به نیازهایی که میدید، رفت سراغ کمپرهای مختلف.اما از نظر ایشون هر کدوم معایب و مزایای خاص خودشو داشت. هر چند انتخاب نهایی ایشون یعنی مینی بوس هم نگرانیها و مشکلات خاص خودشو داره اما برای محسن و همسرش مریم خانوم، ارزشش رو داشته که به خاطر عشقشون به سفر اونم با این خودرو، اصطلاحا پی همه چی رو به تنشون بمالن.

چالشهای کمپر مینی بوس

اولین مهمترین چالش  محسن و خانوادش ، داستان مجوز کاربری خودرو و قصه غم انگیز پلاک عمومی بوده و اونطور که برامون تعریف کردن، همیشه نگرانی و واهمه برخورد پلیس و متوقف کردن کمپر رو داشتن.هر چند به مرور زمان به این موضوع عادت کردن و حالا دیگه به این موضوع با خونسردی و آرامش نگاه میکنن. البته ظاهرا ماموران پلیس هم کم کم چشمشون داره به دیدن کمپر عادت میکنه و حساسیت کمتری نشون میدن که خوب این خبر خیلی خوبیه.

به هر حال باید قبول کنیم که تو کشور ما مینی بوس صرفا کاربری عمومی و مسافربری داره و پلاک سفید نداره.برای همین هم موانع قانونی متعددی برای کمپر کردن این خودرو وجود داره و هنوزم برطرف نشده. جالب اینکه آقا محسن برای عبور از این موانع راههای رو پیدا کرده و با همه این مشکلات کنار اومده و به راحتی به سفر هاش با این نوع از کمپر ادامه میده.

برخلاف تصور عموم، از نظر این دوستان، رانندگی با مینی بوس سخت نیست و حتی خیلی راحت و لذت بخشه.اما لازمه که مدارک قانونی مورد نیاز مثل گواهینامه مناسب رو داشته باشید تا بین راه پلیس شما رو متوقف نکنه و سفرتون نیمه کاره باقی نمونه.

 

از نظر ایشون بعضی از این چالشها عمومیه و ارتباطی به نوع خودرو نداره و باید به اونها اهمیت بدیم و پیگیر باشیم.مثلا معاینه فنی و داستان بیمه که برای حفظ امنیت خودمون و خانواده در سفر، ضروری و الزامیه.

نبرد مینی بوس با چاله های جاده

محسن و همسرش هر دو از توانایی های این خودرو در جاده های سخت و پر دست انداز راضی بودن. از نظر اونها این کمپر هر چند با سرعت کمی داره اما نمره قبولی رو گرفته.ضمن اینکه به نظر محسن، هیچ کمپری نیاز به سرعت بالا نداره.

از نظر ایشون جاده ناهموار و خراب در سفر، یک موقعیت ناگزیره و نیاز به پیش بینی فنی و مهارت داره. علاوه براین مهارت، داشتن دانش فنی حداقل برای تعمیر و نگهداری مینی بوس خیلی مهمه و جالب اینکه آقا محسن در زمینه مکانیک خودرو دستی بر آتش داره و به قول گفتنی خودش یه پا همه فن حریفه.

 

کمپر یا هتل آپارتمان سیار؟

موضوع مهم دیگه ای که در صحبت با این خانواده مطرح شد، ماجرای دکوراسیون و طراحی شرایط رفاهی داخل کمپر ایشون بود.البته ایشون با توجه به نگرانیهایی که بابت منع قانونی تغییر کاربری داشتن، خیلی آهسته و پیوسته به مرور تغییرهایی رو ایجاد کردن تا به امروز که مینی بوس ایشون هم جای خواب مناسبی داره، هم امکانات رفاهی یه هتل آپارتمان رو داره.مثل سرویس بهداشتی و آشپزخونه و حتی اتاق نشیمن و غیره…

خلاصه یه اتاق هتل راحت و جادار  ازنوع سیار.

 

برامون مهمه که بدونید:

برای داشتن هر نوع کمپری، باید خودمون رو برای چالشهای خاصی آماده کنیم و اینو بدونیم که برای هر کدوم حتما راه حلی وجود داره.یا اگر هم نیست باید پیدا کنیم.درست مثل آقا محسن که صبر نکرد تا مانعی برطرف بشه و از یک جایی این مبارزه و چالش رو شروع کرد. با شنیدن توضیح های این خانواده و دیدن این گفتگوی جذاب، در کانال یوتیوب ما، بسیاری از سوالها و دغدغه های شما که مرتبط با کمپر مینی بوس هستند، پاسخ داده میشوند.البته اگر با شنیدن و دیدن این گفتگو باز هم سوالی باقی مونده باشه میتونید در بخش مشاوره سایت با ما در ارتباط باشید تا رادیو کمپر به دغدغه های شما پاسخ بده.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.